(ČTK) – Město Bruntál dokončilo stavbu
moderního terminálu, který propojí vlakovou a autobusovou dopravu.
Cestujícím se otevřelo 5. srpna, ostrý provoz autobusů tam začal 10.
srpna. Výstavba terminálu stála bez DPH 56 milionů korun, z toho 85%
uhradí evropské dotace. ČTK o tom informoval mluvčí radnice Jiří
Ondrášek.
Starosta Petr Rys (STAN) uvedl, že díky novému
průchodu mezi autobusovou a vlakovou částí se podstatně zvýšila
bezpečnost cestujících. „Už dnes
vidíme, jak je nový prostor funkční, jak je využíván cestujícími, jak
jsou využívána parkovací místa. A ještě zřetelnější tento kvalitativní
rozdíl bude, až dojde ke zprovoznění autobusové části a až se sem opět
přesunou autobusová nástupiště,“ uvedl starosta.
Kompletní
přeměnou prošlo celé prostranství od silnice I/11 až po zadní část
vlakového nádraží, a to včetně části původního překladiště. Terminálu
dominuje nová výpravní budova ve tvaru prohnutého křídla s čekárnou a
zastřešením autobusových nástupišť. Cestující mají k dispozici
informační kiosek, bezdrátovou síť wi-fi, nové veřejné WC nebo úschovnu
kol.
Díky rozšíření prostranství vznikly přímo u nádražní budovy
desítky nových parkovacích míst a také oddychová místa pro cestující.
Terminál zkrášluje vysázená zeleň. „Důkladnou rekonstrukcí prošlo i to, co na první pohled není vidět – dosluhující inženýrské sítě pod zemí,“ uvedl Ondrášek.
Starosta
uvedl, že místem přestupuje či prochází denně přes tisíc lidí. Nový
terminál by měl být i reprezentativním vstupním bodem do
sedmnáctitisícového města.
Doplněno Stavbaweb:
Záměř řešení přednádražního prostoru si lze prohlédnout ZDE.
Dominantním objektem je zastřešení nástupišť autobusového nádraží s čekárnou.
Objekt zaujme svým nejen svým vzhledem ve tvaru křídla, ale i
impozantními rozměry: zastřešuje nástupiště ve tvaru oválu s délkou
80,75 metrů a šířkou 14 m, celková plocha nástupiště je 1228,5 m2. Výška
střešní konstrukce je v nejnižším bodě 4,75 m, v nejvyšším 7,35 m;
světlá výška nástupiště je 3,37 m.
Rozměry konstrukce: délka 76 m, šířka v nejširším místě 18 m
Atypická konstrukce přístřešku stavbu zdržela zhruba o rok. Na důkaz, že je stotunové křídlo pro cestují bezpečné, byly totiž nutné tři statické posudky.
Autorkou původního návrhu tvaru zastřešení je architektka Denisa Barvíková z ateliéru d21 architekti. Stavba terminálu byla postavena podle projektu vypracovaného projekční kanceláří Optima spol. s r.o.
Hospodářské noviny / V Česku vzniká unikát, kterému nikdo neunikne
iDNES.cz / Okřídlený terminál, záchody v lodi
Ocelová konstrukce autobusového terminálu v Bruntále
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D
My jsme taky s nimi stavěli jsem velice rádi za to že náš projektant s tím byl ztotožněn a ještě…
Jo je tam toho hodně, mají supr akce, podle mně se to rozhodně oplatí na to mrknout nebo rovnou zaslat…
Dobrý den, zajímalo by mě, jak dlouho trvala realizace od "nápadu", než se zrodilo úplné přemístění?