Fotogalerie ke článku (87)



Dnes byl slavnostně otevřen nový úsek pražského metra na trase C z Ládví do Letňan a začal vozit pasažéry. Nový úsek obslouží oblast, v níž bydlí asi 50 tisíc lidí, další desetitisíce budou jezdit ke v Letňanech ze Středočeského kraje, uvedli při otevření úseku zástupci magistrátu a Dopravního podniku hlavního města Prahy. Výstavba úseku, který měří 4,6 kilometru, stála 15,5 miliardy korun. První vlaky pro cestující vyjely v 16:18.
Soupravy na lince C budou zastavovat ve třech nových stanicích Střížkov, Prosek a Letňany. V Letňanech vzniklo velké záchytné parkoviště pro 700 automobilů a nový autobusový terminál, ke kterému budou zajíždět linky ze středních Čech. Letňany mají přímé napojení bez úrovňových křižovatek na ústeckou dálnici. Menší parkoviště je také na Střížkově. Primátor Pavel Bém (ODS) v projevu uvedl, že metro dostalo 59. kilometr tratí a počet stanic vzrostl na 57. Očekává, že soupravy na novém úseku přepraví kolem 50.000 cestujících denně. "Nezůstáváme u trasy C. Připravujeme devět stanic prodloužení linky A z Dejvické k ruzyňskému letišti a také deset stanic nové trasy D," řekl Bém. Podle radního Radovana Šteinera tkví hlavní přínos nové části metra ve větší spolehlivosti dopravy. Autobusy mohou být brzděny nehodami a dalšími mimořádnými událostmi, řekl ČTK Šteiner. Změny v autobusových linkách v souvislosti s otevřením metra do Letňan nastanou v pátek. Přestane jezdit 12 autobusových linek, další asi tři desítky budou jezdit po upravených trasách. Metro na trase C bude jezdit častěji, ve špičce to bude 115 sekund proti současným dvou minutám. "Častější provoz souprav už není možný," podotkl Šteiner. Provoz na novém úseku bude stát zhruba 400 milionů korun ročně. Každá z nových stanic z dílny architekta Patrika Kotase je charakteristická svým vzhledem. Střížkov tvoří ocelová konstrukce a velké prosklené plochy. Dominantou stanice Prosek jsou mohutné ocelové sloupy. Letňany charakterizuje zejména strop, který vypadá, že se pohupuje. Konečná stanice je nyní v polích poměrně daleko od okolní zástavby. "Tisíce aut a stovky autobusů nemohou zajíždět mezi domy. Prvořadou funkcí stanice je právě autobusový terminál," zdůraznil Šteiner. Podle Béma je okolí stanice rozvojových územím, kde by měl být kamenný veletržní areál i případný hlavní stadion pro olympiádu a po hrách vysokoškolské koleje. Ve stanicích zatím není přímý signál pro mobilní telefony. Dopravní podnik se zatím nedohodl s operátory na výši nájemného. K uzavření smluv pro nový úsek podmiňuje změnou současných na všechny ostatní stanice. Dnešního slavnostní otevření metra se zúčastnily stovky hostů. Byly pro ně připraveny zvláštní soupravy, díky nimž si mohly stanice prohlédnout.
Zdroj: Zpráva ČTK, 8. 5. 2008
Doplněno stavbawebem:
Foto: Ondřej Mika
Nové stanice Střížkov, Prosek a Letňany už mají svá hesla ve Wikipedii.
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…