(ČTK)
– Veřejní investoři v loňském roce zadali stavebním firmám 4977 zakázek
za 90,8 miliardy korun. Jejich hodnota meziročně klesla o 31,3
procenta, počet se snížil o 24,7 procenta. Vyplývá to z údajů, které
dne 12. ledna 2017 ČTK poskytla inženýrská společnost ÚRS Praha. Objem zakázek je
nejnižší od roku 2008, kdy ÚRS začal tyto údaje sledovat. Největším
zadavatelem z vládního sektoru bylo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) s
18,7 miliardy korun a z komunálního sektoru Kraj Vysočina (1,8 miliardy
Kč).
„Pokles je dán především úbytkem zadání velkých stavebních
zakázek zejména dopravní infrastruktury v souvislosti s přechodem na
nové programové období čerpání prostředků z evropských fondů. Dále také
nedořešením problémů s posuzováním vlivu na životní prostředí u velkých
staveb a zpožďováním jejich přípravy,“ uvedl ředitel pro inženýrskou
činnost ÚRS Praha Zdeněk Kunc.
Hodnota zakázek na pozemní stavby
meziročně klesla o 14,8 procenta na 23,2 miliardy korun, na inženýrské
stavby o 35,6 procenta na 67,6 miliardy korun. Průměrná velikost zakázky
loni byla 18,2 milionu korun, o 8,8 procenta méně než byl průměr za rok
2015.
V loňském roce veřejní investoři zadali sedm stavebních
zakázek s cenou nad miliardu korun. Největší byla optimalizace
železniční trati mezi Berounem a Královým Dvorem za 2,2 miliardy korun.
Zakázku získalo sdružení Eurovia, OHL ŽS, GJW Praha a Subterra.
Největšími
zadavateli z vládního sektoru byly po ŘSD Správa železniční dopravní
cesty (13,9 mld. Kč) a ministerstvo zemědělství (1,2 mld. Kč).
Veřejnou
zakázku na stavební práce získalo loni 1186 firem. Největší objem
patřil Eurovii, které veřejná správa zadala 196 zakázek za 4,1 miliardy
korun. U dalších 95 tendrů za 7,7 miliardy korun bude mít podíl díky
účasti ve sdružení s jinými firmami.
Z regionálního pohledu zadala
veřejná správa nejvíce zakázek do Středočeského kraje (12,9 miliardy
korun), následovaly Jihomoravský kraj (10,5 miliardy korun) a Praha
(deset miliard korun).
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.