Most Generála Pattona v Plzni z roku 1972 je
rekonstruován již od března loňského roku. Jednou ze součástí stavebních prací
je i nové řešení odvodnění. Byl zvolen systém liniového odvodnění, které
využívá obrubníkové mostní odvodnění MEA Deck. Mostní konstrukce má omezenou
hloubku, současně vedle sebe fungují jak silnice, tak chodník. Je nutné
v užším prostoru rychle svést vodu z povrchu vozovky a zároveň zabezpečit,
aby chodci nebyli ostřikování vodou z louží. Obrubníkové mělké odvodňovací
systémy takto dokážou zajistit bezpečný provoz.
K zajištění konstantního odvedení vody při minimálním spádu
je navrženo a realizováno odvodnění vozovky obrubníkovými mostními žlaby. První
etapa byla již realizována a druhá část vozovky se bude instalovat v polovině
roku 2018. Mostní obrubníkové elementy jsou navrhovány v různých šířkách a
výškách podle skladby vozovky, podle šířky povodí a podle sklonu. Na první
etapu v délce 204 metrů byl minimální spád proměnlivý a navržené prvky jsou
široké 330 mm se započítáním nejnepříznivější varianty. Druhá etapa o stejné
délce bude vybavena žlaby šířky 220 mm, protože spádové podmínky jsou
příznivější. Možností optimalizace prvků se podařilo nalézt ekonomicky
nejvýhodnější variantu pro odvodnění obou vozovek mostu.
Více o obrubníkovém mostním odvodnění MEA Deck na:
www.mea-odvodneni.cz/ronn-deck/sortiment/136
podle podkladů společnosti MEA Water Management s. r. o.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.