Rozsáhlá rekonstrukce autobusového nádraží v Sedlčanech na Benešovsku
pokračuje zastřešením nástupišť, celé odbavovací haly, vysokým návozem
jednotlivých kamenných vrstev celkové pojezdové plochy a řešením
odvodnění. Finální povrch bude realizován v září a budou pokračovat
práce na budovách. Dodavatel navrhl pro odvodnění komunikací monolitické
žlaby z polymerického betonu MEA DM1000 a DM1500 v celkové délce 250
metrů.
Použití žlabů napříč komunikací a podél obrubníků umožnilo optimalizovat
spády povrchů. Konstrukce žlabů zajišťuje vysokou odolnost proti zátěži
od kol autobusů. Polymerický beton se používá i pro odvodnění dálnic,
rychlostních silnic a jiných těžce namáhaných ploch. Samotné žlaby jsou
navrženy pro zátěž až F900 kN. Jejich výhodou je také tichý pojezd,
protože konstrukce těla je kompaktní bez krytu. Technické specifikace
žlabů pro těžkou zátěž najdete zde.
Jak funguje odvodnění s monolitickými žlaby DM si můžete prohlédnout na videu:
podle podkladů společnosti MEA Water Management












Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…
Které konkrétně a proč?
Hm, některé stavby jsou brutální...