V dubnu 2022 probíhala finální fáze rekonstrukcí městských komunikací na předměstí Bratislavy, v části Devínska Nová Ves. Součástí prací bylo dořešení chybějícího systému odvodnění silnic. Technická správa městské části instalovala liniový systém odvodnění MEA KERB 320, který se skrývá přímo v obrubníku. Přesněji řečeno, jednotlivé prvky odvodňovacího systému se poskládají do jedné linie hrany chodníku, a tím vytvoří obrubník.
Prvky MEA KERB jsou vyrobeny z polymerického betonu, který je velmi odolný, pevný, ale řádově lehčí než betonové segmenty. Instalace tedy probíhá velmi rychle, konkrétně při této realizaci trvalo položení 25 bm pouze 2 dny.
Prvek odvodňovacího žlabu má vtokové otvory na boku a dokáže rychle svést dešťovou vodu ze silnic i při malých spádech. Nezasahuje do vozovky, tudíž je bezpečný i pro cyklisty a chodce. Je vhodný pro zátěžové třídy až do D 400, takže se často používá i pro odvodnění rychlostních silnic, kruhových objezdů, parkovišť nebo autobusových zastávek.
Více o obrubníkových odvodňovacích systémech MEA KERB na: www.mea-odvodneni.cz/mea-kerb/sortiment/198
podle podkladů společnosti MEA Water Management
moc se mě to líbí
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.