Olomoucká radnice vypíše veřejnou obchodní soutěž na projektanta, který jí připraví poklady pro rozsáhlé opravy tramvajové trati, inženýrských sítí a povrchu vozovek v ulicích 8. května a 1. máje v historickém centru města. Investice si vyžádá asi 170 milionů korun. Pokud se městu podaří získat na akci dotaci, do oprav se zřejmě pustí v roce 2009. Novinářům to dnes řekl náměstek primátora Martin Major.
Ulice 8. května a 1. máje navazují na ulice Denisova a Pekařská, které město nechalo opravit před nedávnem. Ulicemi prochází stejně jako již opravenými úseky jedna ze dvou tramvajových větví vedoucích z hlavního vlakového nádraží do centra krajské metropole.
„Celkové náklady investice by se mohly vyšplhat až na 170 milionů korun, což je samozřejmě velmi vysoká částka. Uděláme proto vše, abychom na akci získali dotaci ze Strukturálních fondů EU, která by mohla dosáhnout až 85 procent nákladů,“ uvedl Major. Doplnil, že součástí žádosti o dotaci z EU musí být projektová dokumentace.
Radnice se podle náměstka primátora dozví, zda její žádost byla úspěšná, koncem příštího roku. V případě, že bude slavit úspěch, město bude moci rekonstrukci ulic zahájit začátkem roku 2009.
V době oprav ulic Denisova a Pekařská, které trvaly od začátku března do konce srpna, nejezdily po trati od vlakového nádraží do historického centra města tramvaje. Dopravní podnik je nahradil autobusy. Náklady této investice přesáhly 105 milionů korun.
Zdroj: Zpráva ČTK, Vladimír Onderka fcz, 4. října 2007
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…