Pardubice: dvě varianty nové podoby třídy Míru

První variantou je úplná pěší zóna, druhou potom zachování jedné nebo dvou linek městské hromadné dopravy, které by v ulici zastavovaly. Návrh pochází z dílny architekta Jaromíra Waltera a počítá s tím, že se z třídy Míru stane místo "setkávací a poznávací", povede tudy stromová alej, přibudou lavičky a vodní plochy.
Všechny informace o plánovaných opravách chce magistrát města zveřejnit na speciální webové stránce. Názory lidí bude přijímat na internetové adrese trida.miru@mmp.cz a obyvatelé města je mohou zaslat i poštou nebo nechat přímo na podatelně magistrátu.

Návrh pěší zóny radikálně řeší dopravní situaci v centru Pardubic a navrhuje výrazné ukončení Třídy Míru. (zdroj: Atelier Walter)
Město předložilo veřejnosti projekt na opravu třídy Míru

Pardubice 14. listopadu (ČTK) – Dvě varianty nové podoby třídy Míru v centru Pardubic představil při veřejném projednávání náměstek primátorky Jindřich Tauber (ČSSD). První variantou je úplná pěší zóna, druhou potom zachování jedné nebo dvou linek městské hromadné dopravy, které by v ulici zastavovaly. U obou variant se počítá s investicí přibližně 130 milionů korun. Zastupitelé budou o projektu rozhodovat na některém ze svých dalších jednání.

"Pokud by na třídě Míru zůstala jedna nebo dvě linky, docházková vzdálenost pro obyvatele zůstane do tří minut. Pokud by se ulice stala pěší zónou, vznikne malá mezera zhruba uprostřed třídy Míru,"
uvedl Jindřich Tauber. Nyní přes třídu Míru jezdí sedm linek.

Návrh pochází z dílny architekta Jaromíra Waltera a počítá s tím, že se z třídy Míru stane místo "setkávací a poznávací", povede tudy stromová alej, přibudou lavičky a vodní plochy.

Jeden pruh pro dopravu na třídě Míru zůstane, ať zvítězí jakákoli varianta. Pokud se ulice stane pěší zónou, bude sloužit pro zásobování, pro sanity a jako možná trasa v případě havárie. Proto zůstane zachovaná i trolej. V tomto případě bude městská hromadná doprava jezdit Sladkovského ulicí a Sukovou Třídou.

Rozsáhlými opravami by měla projít i Sladkovského ulice. "Pokud by tudy měly jezdit spoje MHD, silnice by se opravila a odhlučnila. Parkovací místa by zůstala zachována," poznamenal Tauber.

K návrhům se měli možnost vyjádřit i posluchači, kterých na místo prezentace – do kulturního domu Hronovická – přišlo několik desítek.

Přípravy na plánovanou opravu třídy Míru, která protíná centrum Pardubic, se táhnou roky. Architektonická soutěž se konala v roce 2002, v roce 2006 zastupitelstvo schválilo přesunutí dopravy z ulice. V roce 2010 hlasovalo o pěší zóně zastupitelstvo znovu, ale k žádnému usnesení nedospělo.
Návrh pěší zóny radikálně řeší dopravní situaci v centru Pardubic a navrhuje výrazné ukončení Třídy Míru. (zdroj: Atelier Walter)
Podle usnesení z roku 2006 by autobusy a trolejbusy měly zmizet z prostoru mezi obchodním domem Grand a křižovatkou třídy Míru s ulicí Smilova. Celá třída Míru měří 480 metrů.

Všechny informace o plánovaných opravách chce magistrát města zveřejnit na speciální webové stránce. Názory lidí bude přijímat na internetové adrese trida.miru@mmp.cz a obyvatelé města je mohou zaslat i poštou nebo nechat přímo na podatelně magistrátu.

Doplněno Stavbaweb:
O historii třídy Míru se více dozvíte
zde.
Soutěžní projekt naleznete na stránkách autorů zde.


 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*