Vernisáž 4. 2. 2019 v 18h.
Výstava 5. 2. — 5. 4. 2019
Otevřeno: 13 — 18h. / út – ne
KDE:
Villa Pellé, Pelléova 10, Praha 6
RE:KONSTRUKCE připravená pro Galerii Villa Pellé je nejen Háblovou největší pražskou samostatnou výstavou, ale především otevřeným projektem, který konfrontuje právě tradiční obraz a jeho zažité vnímání s Háblovými překvapivými instalacemi malbou. Jde při něm nejen o experimentální „rekonstrukci“ architektury v obraz, ale i proměnu divákova vědomí. Výstava zároveň představí výběr autorových nejvýznamnějších projektů z Česka i zahraničí, které naznačí způsob autorova výtvarného uvažování a vystaví kontext obrazové realizaci, která vznikne na místě.
Patrik Hábl (1975) patří mezi nejviditelnější představitele české neštětcové malby své generace. Svými projekty budí posledních pět let opakovaně pozornost v Česku, ale i Německu nebo Japonsku. Jeho dynamický asociativní rukopis vznikl jako syntéza postupů abstraktní malby a monotypu. To, kromě Háblova přirozeného smyslu pro experiment, do jisté míry odráží také jeho školení na UMPRUM v malířském ateliéru Pavla Nešlehy a na grafice u Vladimíra Kokolii na AVU. Patrik Hábl malbu vnímá jako osvobozené médium, subjektivní materii s univerzálním přesahem, ze které se skládá svět, a proto mu také nedělá problém do něj jejím prostřednictvím intervenovat. Dokázal to například svými velkorysými projekty v kostele Nejsvětějšího Salvátora v Praze, kde své kompozice použil jako substitut za jiné plátno, aby vzápětí v DOXu malbou „vystavěl“ jedno celé patro věže (obě 2013). Zatím naposledy malířskou site specific invazí rozehrál letos prostor oceňovaného polyfunkčního domu DRN od Stanislava Fialy na pražské Národní třídě. Patrik Hábl pokračuje v monitorování možností malby prostřednictvím zacházení s obrazem a parametry jeho prožívání ze strany diváka také v galeriích.
Kurátor: Radek Wohlmuth
www.villapelle.cz
www.patrikhabl.com
podle podkladů pořadatele
Doplněno Stavbaweb:
Patrik Hábl se podílel na garážích paláce Drn publikovaného v časopise Stavba č. 4/2019, str. 40-48, resp. „Slovo malíře“ najdete na str. 42-43
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…