Stavební deník je písemným záznamem o průběhu stavby, ve kterém mají být obsaženy informace o osobách pracujících na staveništi, klimatických podmínkách, provedených pracích a dodávkách materiálů. Přístupný by měl být na staveništi všem oprávněným osobám, záznamy se mají provádět průběžně každý den a nelze vynechávat volná místa.
Poslanec Ondřej Polanský (Piráti) upozornil, že praxe je většinou jiná. „Standardní prohřešky, které se dnes odehrávají, jsou především vynechávání prázdných míst pro pozdější vpisy, antedatování, přepisy, vedení více deníků. Bohužel neexistuje nástroj, který by to napravoval,“ uvedl. Loni směřovalo podle Pirátů do veřejných staveb 220 miliard korun.
Elektronické vedení deníků by podle Pirátů mělo prakticky nulové náklady, ale umožnilo by přidávání obrazových příloh, automatickou dostupnost či dálkový přístup. Piráti si od deníků slibují zefektivnění, zrychlení a centralizaci kontroly stavebních prací. „V minulosti se odehrálo několik případů, kdy při havárii stavební deník záhadně zmizel a investor – stát – se tak dostal do slepé uličky, kdy není schopen dílo reklamovat, ani se soudit,“ dodal Polanský.
Doplněno Stabaweb:
Elektronický stavební deník chce zachovat stávající praxi
vedení stavebního deníku, a přitom čerpat z výhod moderních technologií.
Je však otázkou, jak se na používání elektronického stavebního deníku
dívá současný právní systém. Názor Ministerstva pro místní
rozvoj z června 2018 najdete na stránkách ČKAIT.
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.