Poděbrady vybírají novou podobu autobusového nádraží

Fotogalerie ke článku (1)

Ilustrační foto (zdroj: spvd.cz)

Ilustrační foto (zdroj: spvd.cz)
Celá fotogalerie (1)

Návrhy Bronislava Stratila s Janem Roháčem, Tomáše Jiránka s Markem Lehmanem a Ireny Schusterové s Hanou Švorcovou mají mezi veřejností stejně zastánců, rozhodující slovo tak budou mít zastupitelé města.

Poděbrady (Nymbursko) 10. listopadu (ČTK) - Novou podobu by mělo v následujících letech dostat autobusové nádraží v Poděbradech. Existují tři architektonické návrhy, každý z nich má mezi veřejností zhruba stejně zastánců. Rozhodující slovo tak budou mít zastupitelé, kteří by měli rozhodnout nejpozději na začátku příštího roku, řekl ČTK starosta Jozef Ďurčanský.

  

Autobusové nádraží leží mezi vlakovým nádražím a lázeňskou kolonádu. Historicky cennou budovu vlakového nádraží od architekta Vojtěcha Krcha všechny návrhy zachovávají. V dalších věcech už se ale zásadně liší. "O jednotlivých návrzích se už dokonce vedla i diskuse s veřejností, ale ta dopadla také víceméně nerozhodně," podotkl starosta.

  

Návrh Bronislava Stratila a Jana Roháče letos vyhrál architektonickou soutěž o cenu Petra Parléře. Ani to ovšem nezaručuje to, že se nakonec zastupitelé rozhodnou pro něj. Velmi se v jejich případě diskutuje o podobě autobusové zastávky, která připomíná velký trychtýř.

  

S razantním zásahem do okolí nádraží počítá návrh architektů Tomáše Jiránka a Marka Lehmana, kteří chtějí zbourat sousední obchodní dům Jiří a na jeho místě vybudovat polyfunkční dům. Autobusové nádraží by pak bylo řešeno v podstatě jako náměstí.

  

Třetí vize Ireny Schusterové a Hany Švorcové se zaměřuje na dokončení amfiteátru u vstupu do podchodu. U nádraží by také podle nich měl vzniknout kruhový objezd.

  

Vzhledem k tomu, že všechny návrhy se nezaměřují jen na autobusové nádraží, ale také na jeho okolí, budou náklady na stavbu vysoké. "Přesná výše bude záležet na tom, který projekt bude nakonec vybrán, bude to však stát desítky milionů. Samozřejmě se to budeme snažit řešit pomocí dotací," dodal starosta. Zastupitelé o vítězném návrhu rozhodnou buď už na prosincovém zasedání, nebo na začátku příštího roku. V ideálním případě by nové nádraží mohlo stát do tří let.

  

Zdroj: Zpráva ČTK z 10. 11. 2009

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*