Praha odkládá přestavbu Masarykova nádraží a jiných projektů

Fotogalerie ke článku (1)

Masarykovo nádraží v Praze (zdroj: md.ic.cz)

Masarykovo nádraží v Praze (zdroj: md.ic.cz)
Celá fotogalerie (1)

Rada hlavního města tak rozhodla kvůli dopadu krize na developery a neshodám s urbanisty.

Praha 13. října (ČTK) - Praha odkládá změny územního plánu, které se týkaly kritizovaných projektů, jako jsou přestavba Masarykova nádraží, nádraží Praha - Smíchov, nákladového nádraží Žižkov nebo lokality Bubny - Zátory. Rozhodla o tom dnes rada hlavního města, která kvůli dopadu krize na developery a neshodám s urbanisty odložila jejich další projednávání. Projekty plánované v těchto lokalitách by si vyžádaly investice v řádech desítek až stovek miliard korun.

  

Mnohé z těchto projektů vyvolaly nesouhlas veřejnosti, proti se v některých případech stavěli i památkáři. Nejsledovanější byla zřejmě chystaná výstavba na místě dnešních kolejí na Masarykově nádraží. Některé středočeské obce se obávaly toho, že by nádraží mohlo být zrušeno a spojení středních Čech s hlavním městem by se zkomplikovalo. Zeleným zastupitelům z Prahy 3 zase vadila plánovaná přestavba nákladového nádraží Žižkov.

  

Pražský magistrát tvrdí, že se změny územního plánu nezastavují definitivně. "Některé se jen nestihly projednat do takového stadia, aby mohly být schváleny," řekl ČTK mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Podle radního Martina Langmajera byly některé přerušeny také do té doby, dokud se nevyjasní představy jednotlivých městských částí o dalším využití těchto území.

  

"Jedná se o velká rozvojová území, která na svůj rozvoj musí v tuto chvíli počkat. (...) Město se ale může ke změnám kdykoliv vrátit. Není to problém, prodloužení časových limitů může této situaci prospět," konstatoval Langmajer.

  

Zastavení těchto změn územního plánu uvítali někteří opoziční politici. "Územní plánování se musí dělat s rozvahou. I proto se teď připravuje nový územní plán. Jsem proto rád, že rada nepodlehla tlaku developerů a některé změny přerušila," poznamenal zastupitel Miroslav Poche (ČSSD).

  

Mluvčí společnosti Sekyra Group Radek Polák, který plánuje projekty na žižkovském a smíchovském nádraží ČTK řekl, že dnešní rozhodnutí z hlediska příprav nic nezmění. "Jsou to projekty, které vznikají v řádu deseti až 15 let. Jsou to území, která dřív nebo později stejně budou potřebovat revitalizaci," poznamenal. Projekty jsou podle něj v současnosti ve stadiu urbanistické studie.

  

Vedení města dnes také poslalo některé celoměstsky významné změny do dalšího kola. Radní souhlasili například se změnou, která umožní další obytnou výstavbu v Uhříněvsi, výstavbu železničního koridoru Praha - Beroun, výstavbu u metra Roztyly nebo vytvoření rekreační zóny Radotínská jezera.

  

Výběr návrhů změn územního plánu, které dnes vedení města odložilo:

lokalita navrhovaná změna
Masarykovo nádraží - Florenc revitalizace území a začlenění do městské infrastruktury v souvislosti s uvolněním ploch Masarykova nádraží v důsledku nového řešení železniční infrastruktury a omezení ploch Ústředního autobusového nádraží Florenc
Nákladové nádraží Žižkov a areál Vackov a. s. vymístění železniční dopravy, začlenění území do městské struktury
Smíchov - jih, mezi ulicemi Ostrovského, Nádražní, Dobříšská, Radlická a nadjezdem v ulici Na Zlíchově revitalizace území v souvislosti s plánovanou přestavbou železniční stanice, polyfunkční a bytová zástavba
Bubny - Zátory revitalizace území
Hagibor dokončení urbanizace území se zachováním sportu a vznikem náměstí, realizace druhého vestibulu stanice Želivského
Bohdalec - Slatiny urychlení urbanizace území, dopravní napojení, založení městského parku, vznik obytné čtvrti v návaznosti na stávající zástavbu

   

Výběr návrhů změn územního plánu, s jejichž dalším projednáním dnes Praha souhlasila:

lokalita návrh
Nové Město, před starou budovou muzea hlavního města výstavba výstavně provozní budovy Muzea hlavního města Prahy a parku s moderní úpravou, podzemního parkoviště a propojení mezi starou a novou budovou muzea
stará vršovická radnice při ulici Moskevská rekonstrukce a rozšíření objektu pro potřeby městského centra, tj. obřadní síň, prostory pro kulturní akce, restaurace s hotelem, fitness centrum, bazén, menší obchody
Břevnov výstavba objektu Centrální dopravní ústředny a Stanoviště záchranných složek integrovaného záchranného systému
Kbely, historické jádro zrušení vymezení historického jádra obce, vybudování moderního centra
Sedlec, areál bývalých mrazíren zklidnění území, vybudování obytné zástavby
okolí železničního podjezdu Průběžná - Švehlova vybudování přestupního uzlu Zahradní Město
okolí stanice metra Roztyly výstavba administrativních, polyfunkčních a bytových domů, hotelu, sportovně relaxačního centra, parkoviště, vytvoření parkové plochy - bulváru a volnočasového parku
Radotín - U Čekanu vytvoření rekreační zóny Radotínská jezera
celé území hlavního města metodika výškové regulace zástavby

     

Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy


Zroj: Zpráva ČTK z 13. 10. 2009

  

Související články:
Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím
O pražská nádraží je zájem; důležitá si již developeři rozebrali
Část areálu nádraží Praha Bubny přišla o památkovou ochranu
Projekt pro Nákladové nádraží Žižkov

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*