Praha 14. března (ČTK) – Praha 1 nesouhlasí s navrhovanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží – Florenc vítá.
Návrh změny územního plánu projednávali radní Prahy 1 i komise územního rozvoje této městské části. Výsledkem je několik věcných připomínek, které ale Lomecký zatím odmítl blíže popsat. "Jedná se o důležitý prostor, spojnici mezi Prahou 1 a 8, a je tedy nezbytná urbanistická a dopravní studie. Pak, až bude vyhotovena a bude v souladu s tou koncepcí města, pak není problém, aby projekt pokračoval," uvedl Lomecký. Podle něj ze strany městské části nejde o obstrukci. "Chceme jen najít to nejlepší řešení," řekl.
S plány hlavního města naopak souhlasí starosta Prahy 8 Jiří Janků (ODS), který oceňuje zejména to, že se propojí Nové Město a Karlín. "Je to úprava, na kterou již dlouho čekáme a která umožní určitou transformaci této lokality," uvedl Janků.
Návrh magistrátu počítá na Masarykově nádraží se zachováním železničního provozu a také zachováním poštovního dvora. S odejmutím jeho památkové ochrany totiž nesouhlasilo ministerstvo kultury. Plán města tak neobsahuje rozšíření kolejiště nádraží na úkor pošty u Hybernské ulice. Přesunutím kolejiště se původně měla uvolnit plocha na opačné straně u ulice Na Florenci, kde se plánovala nová výstavba.
Co naopak návrh zohledňuje, je přestavba autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Na Florenci a Pernerova. U Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se také o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží. Změna počítá též s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží.
Související články:
Pražané mohou dávat připomínky k přestavbě Masarykova nádraží 12.3.2012
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.