KDY: Výstava potrvá od 4. 4. 2019 do 31. 7. 2019.
KDE: Na tramvajové koleji mezi Historickou a Novou budovou Národního muzea
Na tramvajové koleji mezi Historickou a Novou budovou Národního muzea
byla ve čtvrtek 4. dubna 2019 zahájena výstava Proměny okolí budov Národního muzea a
Čelakovského sadů. Na 26 panelech mapuje historii místa i jeho
současnost. Součástí vernisáže výstavy byly i dvě komentované vycházky s
autory architektonického a krajinářského řešení. Výstavu uspořádal
pražský magistrát ve spolupráci s MČ Praha 1, Národním muzeem a s
autorem koncepce Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Bude
přístupná až do konce července.
Výstava je složena z
historických fotografií a reálií mapujících minulost a současnost
Historické budovy Národního muzea, původní budovy Federálního
shromáždění a Čelakovského sadů. Věnuje se dopravě, zeleni, původnímu
vedení tramvajových tratí i stavbě Severojižní magistrály.
„Je
vidět, že když táhneme za jeden provaz, Praze to pomáhá. Okolí muzea
vzkvetlo díky příkladné spolupráci IPRu, městské části a magistrátu, při
které jsme se opravdu chovali jako jedno město se společnými zájmy,“
říká náměstek primátora Petr Hlaváček.
Všech 26
velkoplošných panelů je umístěno v prostoru budoucí tramvajové trati.
Výstava tak zároveň zve k užívání celého prostoru Muzejní oázy, který po
dlouhých letech patří opět i chodcům. Koncem března zde navíc byly
umístěny první Pražské židle a stolky, které letos opět vylepší veřejný
prostor Prahy. „Možná jste slyšeli o Manuálu tvorby veřejných
prostranství z dílny naší Kanceláře veřejného prostoru. Tady lze vidět,
co tenhle dokument přináší v praxi. Byly zde využity nejmodernější
postupy pěstování stromů a květin. Je to také jedno z prvních míst,
které využívá nový jednotný mobiliář,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Výstava bude přístupná až do konce července a na její realizaci spolupracovaly Praha 1, Magistrát hl. m. Prahy a Národní muzeum.
____________
Koncepce
výstavy: Jakub Hendrych, Viktoria Mravčáková, Andrea Tůmová
Spolupráce:
Rozálie Kašparová, Ondřej Fous, Michaela Sinkulová, Jiří Jaroš
Grafika:
Andrea Tůmová, Barbora Páníková
Produkce: Medialist s. r. o., Reprosign
s. r. o.
Poděkování: Petr Hlaváček, Jan Rak, David Skála, Lukáš Pirkl
tisková zpráva
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…
Za zbourání a přesunutí kulturní památky a zničení panoramatu s Vyšehradem chráněným Unescem, by SŽ měla být potrestána.