Protidotykové izolační zábrany na pěších lávkách, mostech
nebo jiných konstrukcí se používají pro vyšší bezpečnost vlakových nebo
trolejbusových elektrifikovaných vedení. V průběhu životnosti stavby se musí
také renovovat nebo nahrazovat. Jedním z efektivních a bezpečných řešení
je využití kompozitních desek, krytů, profilů pro individuální, odolnou a
bezúdržbovou konstrukci.
Do takovéto rekonstrukce se pustil Dopravní podnik města
Brna, který při výměně trolejového vedení zaměnil i původní pozinkované plechy
protidotykových izolačních zábran na pěší lávce v ulici Petra Křivky,
které navíc doplnil o hroty proti sedání ptactva. Vedení podniku se
k záměně materiálu rozhodlo, protože kompozitní materiál má nízkou
hmotnost, vysokou pevnost, nerezaví, je nevodivý, téměř bezúdržbový a
ekonomický.
Konstrukční prvky MEA z kompozitního materiálu jsou
vyráběny z polyesterové pryskyřice, vyztuženy skelnými vlákny a obsah skla
dosahuje 65 %. Desky se vyrábí
v různých tloušťkách, rozměrech i široké barevné škále.
Více o možnostech kompozitních konstrukcí MEA:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…