Protidotykové izolační zábrany na pěších lávkách, mostech
nebo jiných konstrukcí se používají pro vyšší bezpečnost vlakových nebo
trolejbusových elektrifikovaných vedení. V průběhu životnosti stavby se musí
také renovovat nebo nahrazovat. Jedním z efektivních a bezpečných řešení
je využití kompozitních desek, krytů, profilů pro individuální, odolnou a
bezúdržbovou konstrukci.
Do takovéto rekonstrukce se pustil Dopravní podnik města
Brna, který při výměně trolejového vedení zaměnil i původní pozinkované plechy
protidotykových izolačních zábran na pěší lávce v ulici Petra Křivky,
které navíc doplnil o hroty proti sedání ptactva. Vedení podniku se
k záměně materiálu rozhodlo, protože kompozitní materiál má nízkou
hmotnost, vysokou pevnost, nerezaví, je nevodivý, téměř bezúdržbový a
ekonomický.
Konstrukční prvky MEA z kompozitního materiálu jsou
vyráběny z polyesterové pryskyřice, vyztuženy skelnými vlákny a obsah skla
dosahuje 65 %. Desky se vyrábí
v různých tloušťkách, rozměrech i široké barevné škále.
Více o možnostech kompozitních konstrukcí MEA:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47
podle podkladů společnosti MEA Water Management













OK inspirace pro všechny, kdo plánují moderní interiér.
Viset, visící, nevisící
Rohanské nábřeží 721/39 (naproti je Fragment)
To je hezky napsané – sklo má opravdu jedinečnou schopnost proměnit prostor. Líbí se mi, že celkově celá Group ukazuje…
Prosím adresu, proč tam není,venkovan kvůli tomu pojede do Prahy. Snad to není diskriminace? DoBraunschweigu jsem jel na 1 den…