Protidotykové izolační zábrany na pěších lávkách, mostech
nebo jiných konstrukcí se používají pro vyšší bezpečnost vlakových nebo
trolejbusových elektrifikovaných vedení. V průběhu životnosti stavby se musí
také renovovat nebo nahrazovat. Jedním z efektivních a bezpečných řešení
je využití kompozitních desek, krytů, profilů pro individuální, odolnou a
bezúdržbovou konstrukci.
Do takovéto rekonstrukce se pustil Dopravní podnik města
Brna, který při výměně trolejového vedení zaměnil i původní pozinkované plechy
protidotykových izolačních zábran na pěší lávce v ulici Petra Křivky,
které navíc doplnil o hroty proti sedání ptactva. Vedení podniku se
k záměně materiálu rozhodlo, protože kompozitní materiál má nízkou
hmotnost, vysokou pevnost, nerezaví, je nevodivý, téměř bezúdržbový a
ekonomický.
Konstrukční prvky MEA z kompozitního materiálu jsou
vyráběny z polyesterové pryskyřice, vyztuženy skelnými vlákny a obsah skla
dosahuje 65 %. Desky se vyrábí
v různých tloušťkách, rozměrech i široké barevné škále.
Více o možnostech kompozitních konstrukcí MEA:
https://www.mea-odvodneni.cz/kompozitni-mrizkove-rosty-a-plne-zakryti/sortiment/47
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…