Projekt počítal s obnovou zastávky od architekta Oskara
Pořísky ve smyslu jejího původního užívání, tedy jako přístřešku MHD. Vzhledem
k tomu, že zastávka, ač je památkově chráněná, nebyla 90 let nijak udržovaná,
byl proveden průzkum jejího statického stavu. Zjistili jsme tak, že se nachází
v havarijním stavu, který neumožňuje její další používání. Obnovený přístřešek tedy
tvarově i materiálově přesně kopíruje původní řešení.
Obnova nepočítala s rekonstrukcí podzemní části WC z důvodů finančních,
hygienických a provozních. Podzemní část byla zachována v obvodových zdech.
Počátek rekonstrukce realizovala stavební firma, která nedodržela předepsané
statické řešení a ze stavby byla investorem odvolána. V rekonstrukci poté
pokračovala firma Tocháček. V rámci statického řešení zůstaly zachovány tři
střední části přístřešku – vertikální stěny i část skořepiny. Byla dobetonována
dvě podpůrná žebra, nenarušující siluetu a tvar skořepiny. Tvar původní atiky i
její tloušťka zůstaly stejné a byl vytvořen nový strop nad podzemní částí.
Vnější sokly a lem skořepiny jsou opatřeny vrstvou broušeného a v zadní části
pemrlovaného umělého kamene, ostatní části mají hladkou vápenocenentovou
omítkou a nátěr bílé barvy.
Ocelové konstrukce byly repasovány a na základě stratigrafického průzkumu
opatřeny nátěrem v původní barevnosti. Boční výplně jsou zaskleny čirým
bezpečnostním sklem. Byly repasovány původní dveře do telefonního boxu. V
přístřešku je instalována konzolová lavice z červeného umělého kamene, stěna
nad lavicí má obklad z bílého opaktního skla v původním formátu. Do podlahových
stupňů s povrchem z broušeného umělého kamene jsou vloženy sklobetonové
tvárnice s dilatacemi z mosazných pásků. V horním vnitřním lemu skořepiny je
nově umístěn zapuštěný led-diodový pásek.
Autorská zpráva
Autor: doc. Ing. arch. Tomáš Rusín, doc. Ing. arch. Ivan
Wahla; spolupráce Ing. arch. Nina Ličková
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…