Na opravách se pracuje za účasti památkářů, součástí prací je také vytvoření kopií některých oken a dveří. V interiéru řemeslníci doplní a opraví obklady, vymalují a obnoví původní vstup na venkovní posezení restaurace směrem z haly. Počítá se i s vybudováním chodníku u výpravní budovy nebo s opravou přístřešku. „Výsledkem bude vzhled budovy odpovídající původnímu architektonickému návrhu, například svým původním barevným provedením,“ řekl ČTK Šťáhlavský.
Poděbrady loni zprovoznily i nové autobusové terminály, které nahradily původní autobusové stanoviště u vlakového nádraží. Stavba byla součástí projektu za více než 30 miliónů korun, ve kterém se zároveň propojilo několik slepých ulic v okolí. Asi 70 procent nákladů zaplatily evropské fondy. Původní velké autobusové nádraží podle radních nebylo potřeba. Čtyři nové autobusové terminály vznikly přímo před vlakovým nádražím.
Doplněno Stavbaweb
Studii a projekt pro stavební povolení rekonstrukce nádražní budovy a restaurace Poděbrady zpracovalo v roce 2010-2011 studio DOMUSDESIGN.
Vlakové nádraží Poděbrady Výpravní budova stanice byla postavena v roce 1926 ve funkcionalistickém slohu podle projektu architekta Vojtěcha Krcha. Jedná se o první skutečnou funkcionalistickou stavbu na českých železnicích, která byla dlouho považována za nejhezčí nádražní budovu v republice.
Stavební povolení ke stavbě nové nádražní budovy bylo vydáno dne 16. srpna roku 1929, přičemž stavbu v hodnotě 6, 2 milionu Kč realizovala pardubická firma A. Kratochvíl a Ing. J. Veselý. Provoz nové nádražní budovy byl slavnostně zahájen 29. července 1931. Tvar budovy je inspirován siluetou parní lokomotivy. Mezi vstupy je umístěn žulový reliéf státního znaku od prof. Karla Štipla. Okna v hlavní hale zdobí sklomalby od R. Gajdoše. Naproti pokladnám je umístěn rozměrný ciferník a v hale socha Elektrifikace železnic od Jana Kodeta.
Budova se nachází v centru města při severním okraji lázeňského parku a její tvar je inspirován tvarem parní lokomotivy. Konstrukci budovy tvoří cihly a železobeton. Hlavní vchod i východ kryje železobetonový přístřešek. Hlavní hala má rozměry 28 x 10 m a výšku 13 m. Dolní části stěn jsou obloženy modrými obkladačkami. Z hlavního prostoru vede spojovací chodba do nádražní restaurace. Východní křídlo budovy obsahuje služební byty. První nástupiště kryje ocelová konstrukce s dřevěným stropem (druhé nástupiště je moderní). Střechy jsou ploché.
Zdroj: wikipedia.cz
Zajímavé fotografie původní podoby nádraží najdete ZDE.
Vlakové nádraží Poděbrady Výpravní budova stanice byla postavena v roce 1926 ve funkcionalistickém slohu podle projektu architekta Vojtěcha Krcha. Jedná se o první skutečnou funkcionalistickou stavbu na českých železnicích, která byla dlouho považována za nejhezčí nádražní budovu v republice.
Stavební povolení ke stavbě nové nádražní budovy bylo vydáno dne 16. srpna roku 1929, přičemž stavbu v hodnotě 6, 2 milionu Kč realizovala pardubická firma A. Kratochvíl a Ing. J. Veselý. Provoz nové nádražní budovy byl slavnostně zahájen 29. července 1931. Tvar budovy je inspirován siluetou parní lokomotivy. Mezi vstupy je umístěn žulový reliéf státního znaku od prof. Karla Štipla. Okna v hlavní hale zdobí sklomalby od R. Gajdoše. Naproti pokladnám je umístěn rozměrný ciferník a v hale socha Elektrifikace železnic od Jana Kodeta.
Budova se nachází v centru města při severním okraji lázeňského parku a její tvar je inspirován tvarem parní lokomotivy. Konstrukci budovy tvoří cihly a železobeton. Hlavní vchod i východ kryje železobetonový přístřešek. Hlavní hala má rozměry 28 x 10 m a výšku 13 m. Dolní části stěn jsou obloženy modrými obkladačkami. Z hlavního prostoru vede spojovací chodba do nádražní restaurace. Východní křídlo budovy obsahuje služební byty. První nástupiště kryje ocelová konstrukce s dřevěným stropem (druhé nástupiště je moderní). Střechy jsou ploché.
Zdroj: wikipedia.cz
Zajímavé fotografie původní podoby nádraží najdete ZDE.
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!
Projekt pana Vostrackého sleduju už delší dobu, má opravdu cit pro funkční a zároveň estetické stavby. Tahle není výjimkou.