Na Opatově bude opraveno normální i nouzové osvětlení. Zrekonstruovány budou elektrické rozvaděče, napájení informačního systému a reklamních panelů, řídicí systém a vyměněny budou akustické majáčky pro nevidomé.
Součástí projektu je vybudování bezbariérového přístupu. Bude tvořen kaskádou osobních výtahů. Výtah z vestibulu bude zakomponován do pevného schodiště na nástupiště, podobně jako je tomu u stanice metra Chodov a Roztyly. Druhý povede z vestibulu k autobusovým zastávkám. Do obou se vejdou dva kočárky. Na autobusovém nástupišti budou nové koše a lavičky a DPP vyčistí a vymění prasklá skla včetně obkladů.
DPP počítá při opravě s přerušením provozu o dvou víkendech v únoru a v březnu. Na povrchu se nic měnit nebude. Rozvoj území v okolí stanice zatím není jasný. V minulosti vznikl záměr výstavby administrativních budov, z toho ale nakonec sešlo.
„Na opravu budeme chtít získat peníze z evropských fondů,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. Kolik podnik nakonec získá, podle ní v tuto chvíli nejde říct.
Stanice Opatov byla otevřena v listopadu 1980 pod názvem Družby. Na její výstavbu bylo vynaloženo 264 milionů korun československých, tedy zhruba stejná částka jako na její nynější částečnou rekonstrukci.
DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává skoro 11.000 lidí. Praha dotuje DPP více než 13 miliardami korun ročně.
Doplněno Stavbaweb:
Podrobné informace o stanici včetně fotogalerie najdete na stránkách metroweb ZDE.
Prosím adresu, proč tam není,venkovan kvůli tomu pojede do Prahy. Snad to není diskriminace? DoBraunschweigu jsem jel na 1 den…
moc se mě to líbí
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…