Na Opatově bude opraveno normální i nouzové osvětlení. Zrekonstruovány budou elektrické rozvaděče, napájení informačního systému a reklamních panelů, řídicí systém a vyměněny budou akustické majáčky pro nevidomé.
Součástí projektu je vybudování bezbariérového přístupu. Bude tvořen kaskádou osobních výtahů. Výtah z vestibulu bude zakomponován do pevného schodiště na nástupiště, podobně jako je tomu u stanice metra Chodov a Roztyly. Druhý povede z vestibulu k autobusovým zastávkám. Do obou se vejdou dva kočárky. Na autobusovém nástupišti budou nové koše a lavičky a DPP vyčistí a vymění prasklá skla včetně obkladů.
DPP počítá při opravě s přerušením provozu o dvou víkendech v únoru a v březnu. Na povrchu se nic měnit nebude. Rozvoj území v okolí stanice zatím není jasný. V minulosti vznikl záměr výstavby administrativních budov, z toho ale nakonec sešlo.
„Na opravu budeme chtít získat peníze z evropských fondů,“ řekla mluvčí DPP Aneta Řehková. Kolik podnik nakonec získá, podle ní v tuto chvíli nejde říct.
Stanice Opatov byla otevřena v listopadu 1980 pod názvem Družby. Na její výstavbu bylo vynaloženo 264 milionů korun československých, tedy zhruba stejná částka jako na její nynější částečnou rekonstrukci.
DPP provozuje na třech linkách metra 61 stanic. Roční provoz metra vyjde na několik miliard korun. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává skoro 11.000 lidí. Praha dotuje DPP více než 13 miliardami korun ročně.
Doplněno Stavbaweb:
Podrobné informace o stanici včetně fotogalerie najdete na stránkách metroweb ZDE.
Kde jsou tyče na sjíždění o patro níž?
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!