Okolí
ulic Táborská a Na Pankráci se dočká rekonstrukce. Pražská rada dnes schválila
návrh budoucí podoby přilehlých veřejných prostranství, kterou vypracoval
Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha). Lidé se tak mohou těšit
například na jednodušší přestupy z tramvají a autobusů u stanice metra
Pražské povstání. K realizaci první etapy by mohlo dojít v roce 2019.
„V okolí sídlí velké
množství veřejných institucí: Česká televize, Vrchní soud či Ministerstvo
vnitra. To z této části Pankráce činí oblast významnou pro celé město.
Plánovaná rekonstrukce ulic Táborská a Na Pankráci by měla zdejším veřejným
prostranstvím přinést odpovídající úroveň,“ říká náměstkyně primátorky pro
územní rozvoj Petra Kolínská.
Koncepční studie, kterou
vypracoval IPR Praha, se zabývá veřejným prostorem ulic Táborská, Na Pankráci,
Na Veselí a Soudní. Trasa kopíruje historickou cestu vedoucí z Nuslí na
Pankrác, která se na náměstí Hrdinů napojovala na cestu z Vyšehradu dále
na jih. Dodnes se jedná o hlavní osu zmíněných čtvrtí.
Na začátku stál záměr Dopravního
podniku hl. m. Prahy, který zde plánuje opravovat tramvajovou trať.
Modernizovat by se měl úsek od křižovatky Táborská/Nuselská po Vozovnu Pankrác.
Tramvaj by nově měla vést až k metru Pankrác a uvažuje se i o vedení trati
až na Budějovickou. IPR Praha při té příležitosti navrhl celkovou úpravu
přilehlých ulic – a to především s ohledem na to, aby se celý prostor stal
příjemnějším místem k pobytu. Zlepšit by se měly podmínky pro chodce i
cyklisty, přibydou stromy a lavičky, zvýšit by se měla i celková bilance
parkovacích míst – ze současných 745 na 792.
„Považujeme za standard, že
místní obyvatelé a uživatelé ulic dostanou možnost se do plánování rekonstrukce
zapojit,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha. Občanská účast měla dvě fáze.
První proběhla v říjnu 2015. V této fázi odborníci z IPR
Praha zjišťovali aktuální potřeby uživatelů Táborské ulice. Proběhla
komunitní vycházka a série sousedských setkání nad mapou. V druhé
fázi, po vytvoření konceptu návrhu, občané dostali možnost jej zkonzultovat
a okomentovat. „Nejdůležitějšími tématy byla automobilová doprava,
parkování, podmínky pro cyklisty a pro pěší,“ doplňuje Boháč. Připomínky občanů
a institucí byly vypořádány a některé zapracovány do finálního návrhu Koncepční
studie.
Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik
etap. V první fázi, která by mohla započít v roce 2019, se začne
upravovat Táborská ulice a ulice Na Pankráci. Další úseky by měly přijít
na řadu poté. Otevřená ještě zůstává budoucí podoba náměstí Hrdinů. Dopravní
podnik by rád vytvořil přímé spojení mezi tramvajovou tratí v ulici
Táborská a Vozovnou Pankrác – dnes musí tramvaje jezdit oklikou a zbytečně tak
hlukem zatěžují okolní obytné domy. Výstavba propojení by si vyžádala zrušení
stávajícího podjezdu – náměstí by tak opět mělo jednu úroveň. To by z nyní
nepřehledného náměstí udělalo příjemnější prostor, kde se chodci lépe
orientují. Architekti z IPR Praha proto navrhují tři varianty možného
řešení.
Schválená koncepční studie je závazným
podkladem pro další projektovou dokumentaci. Studii si můžete prohlédnout na www.iprpraha.cz/taborska.
tisková zpráva
Související články:
IPR Praha připravil revitalizaci Táborské ulice 15.3.2016
Revitalizace Táborské ulice 22.10.2015
To máte co slavit.taková lumpárna,památkově chráněné i Uneskem. Zločinci že SŽ nechali most schválnězchátrat,je to na trestní oznámení. Odborníci vypracovali…
Je nepoměr mezi investicemi do dopravních cest a okolí, břehy Vltavy jsou veřejná zeleň, bez trvalé péče a investic; od…
Tak si říkám, nakolik je takto nasvícená katedrála autentická, jestli má tu správnou atmosféru. Nebo jestli by ji původní stavitelé…
Ostrava to udělala chytře a tím, že počkala, objevila a mohla vyřešit i novodobý problém se zásilkovými boxy.
Bez ohledu na hodnocení co je hezké má tahle lávka ohromné plus hlavně pro děti, a to v průhlednosti zábradlí.