(ČTK) – Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude zahájena v první polovině října a stát za ni zaplatí zhruba o třetinu méně, než se předpokládalo. Vítězné sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ, požaduje 1,894 miliardy korun, zatímco původní odhady Správy železniční dopravní cesty hovořily nákladech o 3,1 miliardy korun. Rekonstrukce nádraží bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena v první polovině října.
Mluvčí SŽDC Marek Illiaš dnes ČTK řekl, že stavební firmy se kvůli hospodářské krizi a úbytku zakázek předhánějí v co nejnižších nabídkových cenách, které u podobných zakázek proti původním finančním předpokladům často klesly až o třetinu.
Slavnostní zahájení rekonstrukce olomouckého nádrží je naplánováno na pondělí 14. října a stavba má trvat 36 měsíců. "Stavba již byla předána sdružení REŽOL. Podle připraveného projektu budou postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví i starý podchod," uvedl Illiaš.
Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Modernizováno bude i elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Výběrové řízení se zpozdilo o několik měsíců. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli chybám zrušil výběr nejvhodnější nabídky. Miliardovou zakázku na rekonstrukci nádraží od Správy železniční dopravní cesty nakonec získalo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.
Díky rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.
Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.
Doplněno Stavbaweb:
Zhotovitel projektové dokumentace stavby: Moravia Consult Olomouc, a.s.
zdroj vizualizací: Rekonstrukce železniční stanice Olomouc











“Na Knížecí “ (Praha - Smíchov) je pěkná připomínka a o to větší, že v klidu a pohodě vydržela i…
Lidem, kteří momentálně uvažují o stavbě, takový voucher velmi pomůže a hlavně ušetří nějaké peníze. Líbí se mi, že děláte…
Děkujeme Heluzu za takový vánoční "dárek"..
Tento voucher vypadá zajímavě. Kombinace vrácení peněz při nákupu a výrazné slevy na okna může výrazně snížit celkové náklady. Je…
Do 4/1 jsou Mockerovy domy přístupné v rámci akce Vánoční putování Pražským hradem https://www.hrad.cz/cs/kultura-na-hrade/program/vanocni-putovani-prazskym-hradem-1-13462