Rem Koolhaas, Hans Ulrich Obrist, Project Japan: Metabolism Talks

Publikaci lze objednat zde: http://www.amazon.com/Project-Japan-Metabolism-Rem-Koolhaas/dp/3836525089

 

 

Zpět do budoucnosti
Vizionářská architektura v poválečném Japonsku

V letech 2005 až 2011 uskutečnili architekt Rem Koolhaas a kurátor Hans Ulrich Obrist řadu rozhovorů s dosud žijícími členy skupiny Metabolismus – první domácí avantgardy, která se objevila v roce 1960, uprostřed období japonského poválečného hospodářského zázraku. Project Japan přináší stovky dosud nepublikovaných ilustrací – urbanistických plánů od Mandžuska po Tokijo, soukromé snímky metabolistů v práci a při hře, architektonické modely, výňatky z časopisů a úžasné a ohromující sci-fi vize měst –, které všechny vyprávějí o japonských dějinách 20. století skrze architekturu, od tabula rasa mandžuské okupace ve třicátých letech přes zničené Japonsko po válce, vznik skupiny metabolistů na Světové architektonické konferenci v Tokiju v roce 1960, objevení Kisho Kurokawy jako prvního oslavovaného architekta, až po apoteózu Metabolismu na Expo 1970 v Osace a jeho rozšíření na blízký Východ a do Afriky v následujícím desetiletí. Publikace je živým dokumentem posledního období, kdy architektura byla spíše veřejnou než soukromou záležitostí.
 

“Once there was a nation that went to war, but after they conquered a continent their own country was destroyed by atom bombs… then the victors imposed democracy on the vanquished. For a group of apprentice architects, artists, and designers, led by a visionary, the dire situation of their country was not an obstacle but an inspiration to plan and think… although they were very different characters, the architects worked closely together to realize their dreams, staunchly supported by a super-creative bureaucracy and an activist state… after 15 years of incubation, they surprised the world with a new architecture—Metabolism—that proposed a radical makeover of the entire land… Then newspapers, magazines, and TV turned the architects into heroes: thinkers and doers, thoroughly modern men… Through sheer hard work, discipline, and the integration of all forms of creativity, their country, Japan, became a shining example… when the oil crisis initiated the end of the West, the architects of Japan spread out over the world to define the contours of a post-Western aesthetic….” – Rem Koolhaas / Hans Ulrich Obrist



 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*