Revoluční ulice bude bezpečnější a příjemnější

Revoluční ulici čeká v blízké době rekonstrukce tramvajové trati. Proto Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) ve spolupráci s ateliérem Ondřeje Císlera vypracoval studii, ve které navrhuje mimo jiné rozšíření chodníků a zasazení nového stromořadí. Pražané se mohou těšit i na malé náměstíčko na rohu Klimentské. Schválená studie bude následně předána Dopravnímu podniku, který je investorem celé akce.

Revoluční ulice je významnou vstupní bránou do území bývalých staroměstských hradeb, které do 18. století vedly od dnešního Štefánikova mostu až po most Legií. Denně tudy však projede 15 000 aut.

„Pracujeme nyní intenzivně na nové reprezentativní podobě pro celý „ring“, tedy bulvár, kde dříve bývaly staroměstské hradby, a toto je první vlaštovka. Smyslem je udělat z Revoluční konečně příjemný prostor zejména pro chodce. Kromě širších chodníků a nového mobiliáře zde přibude i 30 nových stromů!“
říká Petra Kolínská, radní pro územní rozvoj hl. m. Prahy.

Studie navrhuje rozšíření chodníků zejména na východní straně ulice a zlepšení přístupu na zastávkové ostrůvky, které budou s chodníky propojeny vozovkou ve zvýšené – shodné – úrovni. Přibydou také přechody pro chodce. Tyto úpravy zajistí pohodlný a bezpečný pohyb chodců k přijíždějícím tramvajím. Na západní straně ulice bude nově osazené stromořadí. Studie dále navrhuje přesun zastávky tramvaje „Dlouhá třída“ směrem k Vltavě naproti stávající zastávce v opačném směru. Protilehlost zastávek přinese dva nové přechody a zároveň zlepší dostupnost nábřeží a řeky.

„Dopravní podnik dlouhodobě spolupracuje na rekonstrukcích tramvajových tratí s IPR. Díky koncepčním studiím se kromě samotné výměny kolejí daří také zlepšovat veřejný prostor. Ulice Revoluční by měla být dalším dobrým příkladem takového přístupu,“
říká Tomáš Kaas, investiční ředitel a člen představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP).

„Revoluční ulice trpí vysokou dopravní zátěží, která pohyb chodcům ztěžuje. Toto zatížení je bohužel způsobeno i umožněným průjezdem aut pod Prašnou bránou. Břeh Vltavy je navíc z ulice téměř nedostupný. Studie s těmito problémy pracuje a prostředí a pohyb v něm významně zlepšuje,“
říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.

Studie v ulici navrhuje krátkodobé parkování pro zásobování, rezidenční parkování naopak rozmělňuje do okolních ulic. V místě zastávek bude snížena rychlost na 30 km/h. Myslelo se i na cyklisty, v úseku od nábřeží k zastávce tramvaje je navržen i samostatný cyklopruh.

Projekt bude zpracován v roce 2019, následně se začne s přípravou samotné rekonstrukce, která by měla vyjít na 120 mil. Kč. Více informací najdete na www.iprpraha.cz/revolucni
tisková zpráva


Komentáře

  1. Čtenář Stavbawebu says:

    Je to dnešní mor měst. Takzvaně vytvářet prostředí pro chodce, bez ohledu na realitu městského prostoru, kde se bydlí, kde se zásobuje a kde se nakupuje a kde se pracuje. Tyto studie jsou úžasnými volebními plakáty pro strany , které vládnou Praze, ale které nic za čas strávený na úřadě za volební období pořádně neučinily! Město je, zvláště dnes v době automobilového bumu,hybrid všech funkcí a pohybu všeho, obyvatel, pracovníků, obchodních zařízení, aut, MHD, prostě všeho. A TOTO TATO STUDIE, KTEROU ZADALO JEDNOSTRANNĚ MĚSTO naprosto NESPLŇUJE!!! ŠKODA PENĚZ za studii, mohli se použít na něco užitečnějšího, třeba na zlepšení a zkvalitnění MHD!!!

  2. Čtenář Stavbawebu says:

    To má být vtip? Kam zmizí těch 15 000 aut denně a jak se |rozmělní| současná parkující auta do už dnes přeplněných bočních ulic? A proč má zmizet přímý vstup do supermarketu pod Kotvou, který má smysl kvůli jiné otevírací době?
    Nejvíc mě pobavilo srovnání čekajících cestujících – v reálu na ně prší a je vidět, že se nemají kam schovat, tak na ně ve vizualizaci svítí sluníčko, aby nebylo vidět, že přístřešky zase nebudou 🙂 .
    Jediné, co vypadá líp než dnes, jsou dlažby (hlavně mezi kolejemi).

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*