Dům je provozně i objemově rozdělen do čtyř bloků. Ze vstupní haly nebo garáže se vstupuje do chodby, která objekt rozděluje do dvou částí. Za obsluhující částí při ulici je umístěna pracovna s výhledem do zeleně, v zadní části směrem do zahrady kuchyň s přímou vazbou na terasu a zimní zahradu s bazénem. Obývací pokoj v severozápadní části domu je vizuálně propojen s kuchyní. Ve druhém patře je klidová zóna. Hlavní ložnice s vlastní koupelnou a šatnou směrem do zahrady, dětské pokoje se sdílenou koupelnou a šatnou. Suterénu dominuje společenská místnost doplněná dalšími servisními prostory domu.
Podlahy a stropy jsou z monolitického železobetonu, obvodové a vnitřní stěny z vápenopískových cihel. Chodba a jídelna jsou zastřešeny konstrukcí z lepených dřevěných vazníků.
Dům byl navržen v nízkoenergetickém standardu. Vytápění podlah zajišťuje tepelné čerpadlo v kombinaci s plynovým kotlem, který pokrývá špičkové hodiny a umožňuje tak využívat tepelné čerpadlo v optimálním režimu. Sálavé chlazení je zabudováno do stropu. Výměnu vzduchu umožňuje systém tlakově řízeného větrání s pasivní rekuperací tepla s vysokou účinností. Intenzita větrání je řízena automaticky. V letním období se systém využívá pro noční předchlazení interiérů.
Autorská zpráva
Foto: BoysPlayNice
Autoři: Studio SOA architekti; Richter Design –Štefan Šulek, Jaroslav Richter; spoluautoři Štěpán Tomš, Filip Rašek
Statika: Martin Stránský
Zahradní architekt: Atelier D.V.A.
Stavební firma: Formic Construction
Výrobce vestavěného nábytku: Sekula
Zastavěná plocha: 189 m²
Hrubá podlahová plocha: 365 m²
Užitná plocha: 344 m²
Plocha pozemku: 800 m²
Náklady: 24 mil. Kč
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…