(ČTK) – Praha začne připravovat studii stavby
Rohanského mostu mezi Karlínem a Holešovicemi. Hotova by měla být do 31.
května příštího roku a vytvoří ji Institut plánování a rozvoje (IPR)
společně s magistrátními úředníky. Rozhodli o tom dnes radní hlavního
města. Nový 382 metrů dlouhý a 23 metrů široký Rohanský most by spojoval
Jateční ulici v Holešovicích s Rohanským nábřežím a Urxovou ulicí
v Karlíně. Určen bude pro tramvaje, automobily, cyklisty a chodce. Zatím
nejnovějším mostem v hlavním městě je Trojský most, který byl otevřen
v roce 2014.
O výstavbě mostu mezi Holešovicemi a Karlínem
se začalo intenzivněji mluvit poté, co musel být letos v lednu kvůli
havarijnímu stavu pro veškerou dopravu uzavřen Libeňský most. Most musel
být podložen a teprve potom se na něj vrátila doprava. Podle původního
záměru měl být nový most výše proti proudu v ose ulice Komunardů.
Rohanský
most je navržen se zakřiveným půdorysem a skládá se ze dvou
protisměrných oblouků. Podle materiálu, který vytvořil IPR a který má
ČTK k dispozici, po něm budou jezdit tramvaje, bude mít dvě jednoproudé
komunikace, dvě cyklostezky a chodníky. Tramvajový pás by byl široký osm
metrů. Jízdní pruhy pro auta by měly šířku 3,5 metru a pro cyklisty 1,5
metru. Chodníky by měly v každém směru šířku 2,25 metru. Most by měl
sedm polí s rozpětím od 40 do 90 metrů a umístěn by byl 17 metrů nad
hladinou Vltavy.
Jak by nový most vypadal a kolik by stál, zatím
není jasné. Stejně tak, kdy by jej město mohlo začít stavět. Most je
sice zakreslen v připravovaném Metropolitním plánu, avšak v tom nyní
platném chybí. Praha by proto plán musela co nejrychleji změnit.
Vedle
studie bude vytvořen také 3D model mostu, který město využije při
diskusi s radnicemi Prahy 7 a 8 a s obyvateli. Podle náměstka primátorky
Petra Dolínka (ČSSD) prosazuje Praha 8 původní záměr, kdy by most byl
postaven v ose holešovické ulice Komunardů. Praha 7 má zase výhrady
proti jeho vyústění do Jateční ulice. „Kdyby
byl v ose Komunardů, znamenalo by to kvůli dodržení požadavku Povodí
Vltavy na minimální výšku mostu vytvoření vysokých nájezdových ramp.
Vedení z Jateční ulice umožňuje výstavbu plynulého nájezdu,“ řekl Dolínek.
Problémy
se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince se
zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli
zraněni čtyři lidé. Praha aktuálně řeší také opravu Hlávkova mostu,
jehož stav začali zkoumat odborníci z ČVUT. Ve špatném stavu je mimo
jiné Palackého most a chystá se oprava Barrandovského mostu.
Doplněno Stavbaweb:
Více o historii záměru: Wikipedie / Most Holešovice – Rohanský ostrov
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!
Když můžou být smaltované vany naprostá topka - odolné, trvanlivé, snadno se udržují a ještě k tomu skvěle vypadají, tak…