Plastové šachty Tegra 1000 z produkce předního dodavatele plastových
potrubních systémů Wavin Ekoplastik byly využity při rekonstrukci dálnice D1
v úseku Hořice – Koberovice. Šachty zajišťují funkci tzv. „spadišťových
šachet“, neboť slouží k překonání velkých rozdílů v hloubce uložení
dešťové kanalizace, která vede podél vozovky, a hlavní stoky, kde potrubí ústí
do horské vpusti.
Při tvorbě projektu rekonstrukce
tohoto úseku dálnice, který měří celkem 6497 metrů, se objevil problém
s nerovným terénem. Aby bylo možné zajistit efektivní odtok dešťových vod z vozovky,
bylo nutné dešťovou kanalizaci osadit variabilními plastovými šachtami, které
lze velmi jednoduše a rychle upravit pro potřebnou výšku a s jejichž
pomocí je možné překonat místní výškové rozdíly.
„Vzhledem
ke stísněnému prostoru, který je omezený gabionovými zdmi, byla volba šachet
Wavin Tegra 1000 jednoznačná“, říká Aleš Břeň, produktový manažer ze
společnosti Wavin Ekoplastik a dodává: „Šachty
Tegra jsou totiž lehké a velmi snadné na sestavení. Takže ani stísněný prostor
nebyl překážkou pro snadnou instalaci“.
Velkou výhodou šachet Tegra je
také dlouhá životnost a vysoká těsnost až 0,5 bar. Díky bohatému žebrování jsou
šachty odolné vůči vztlakovým silám až 5m vodního sloupce již při standardních
podmínkách montáže bez dalších montážních postupů, jako je např. obetonování.
Finální výška šachty se dá snadno upravit. Instalace šachet je velmi jednoduchá
a rychlá, a pro sestavení šachty není nutné použít mechanizaci. Šachty rovněž
splňují požadavek normy ČSN EN 13598-2 na konstrukční stálost a soudržnost při
stálém zatížení 5 metrů vodního sloupce. Při tomto stálém zatížení nesmí
docházet k deformacím hydraulického profilu, které by zamezily dalšímu
používání šachty nebo by ohrožovaly bezpečnost a dlouhodobou bezporuchovost.
Největším přínosem modernizace dálnice D1
v úseku Mirošovice – Kývalka bude zejména nový, moderní betonový povrch
odpovídající normám v silniční dopravě 21. století. Současná modernizace
je prováděna na celkem 160 kilometrech dálnice D1, což představuje 320 km
vozovek v obou směrech jízdy. Investorem stavby je ŘSD, projektantem HBH
Projekt, dodavatelem je firma JOKVA OLOMOUC a staví firma Skanska. Pro tento
úsek modernizace dálnice bylo dodáno 20 ks kompletních spadišťových šachet
Wavin Tegra 1000. Uvedení úseku do provozu je plánováno na listopad příštího
roku.
Více informací naleznete na www.wavin.cz.
podle informací společnosti Wavin Ekoplasitk
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.