Východní nádraží v Lisabonu z roku 1998 navštívil a vyfotil Ondřej Mika.
Na stránkách architekta Calatravy se o projektu dočteme: Východní nádraží, postavené pro Expo Lisabon 1998, je jedním z nejvíce komplexních dopravních uzlů v Evropě. Zastavují tady vysokorychlostní vlaky Intercity, portugalské rychlíky, dálkové autobusy a lisabonské tramvaje, metro a autobusy. Nejvýraznějším rysem projektu – a symbolem obnovy města – je baldachýnová klenba ze skla a oceli o rozměrech 78×238 metrů, která zastřešuje osm vyvýšených tratí a nástupišť. Stanice autibusů, metra, parkoviště pro automobily a obchodní galerie leží pod tratěmi. Nádraží, které spojuje dvě dříve nepropojené sousední čtvrti města, se stalo katalyzátorem regenerace této části města.
Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…