Východní nádraží v Lisabonu z roku 1998 navštívil a vyfotil Ondřej Mika.
Na stránkách architekta Calatravy se o projektu dočteme: Východní nádraží, postavené pro Expo Lisabon 1998, je jedním z nejvíce komplexních dopravních uzlů v Evropě. Zastavují tady vysokorychlostní vlaky Intercity, portugalské rychlíky, dálkové autobusy a lisabonské tramvaje, metro a autobusy. Nejvýraznějším rysem projektu – a symbolem obnovy města – je baldachýnová klenba ze skla a oceli o rozměrech 78×238 metrů, která zastřešuje osm vyvýšených tratí a nástupišť. Stanice autibusů, metra, parkoviště pro automobily a obchodní galerie leží pod tratěmi. Nádraží, které spojuje dvě dříve nepropojené sousední čtvrti města, se stalo katalyzátorem regenerace této části města.
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…
Všude tam budou jen samí krásní mladí lidé; komu je nad 45, má nadváhu nebo třeba pleš, bude vstup přísně…
Dobry den, mohu dostat kontakt na autora/architekta rekonstrukce? Dekuji,
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…