Východní nádraží v Lisabonu z roku 1998 navštívil a vyfotil Ondřej Mika.
Na stránkách architekta Calatravy se o projektu dočteme: Východní nádraží, postavené pro Expo Lisabon 1998, je jedním z nejvíce komplexních dopravních uzlů v Evropě. Zastavují tady vysokorychlostní vlaky Intercity, portugalské rychlíky, dálkové autobusy a lisabonské tramvaje, metro a autobusy. Nejvýraznějším rysem projektu – a symbolem obnovy města – je baldachýnová klenba ze skla a oceli o rozměrech 78×238 metrů, která zastřešuje osm vyvýšených tratí a nástupišť. Stanice autibusů, metra, parkoviště pro automobily a obchodní galerie leží pod tratěmi. Nádraží, které spojuje dvě dříve nepropojené sousední čtvrti města, se stalo katalyzátorem regenerace této části města.











V Kolíně, u dubového lesa :-)
Ulice? Adresa?
kuchyně je úžasná a na první pohled mě vrátila do dětství. Jak celkovým dojmem tak spoustou detailů plně souzní s…
“Na Knížecí “ (Praha - Smíchov) je pěkná připomínka a o to větší, že v klidu a pohodě vydržela i…
Lidem, kteří momentálně uvažují o stavbě, takový voucher velmi pomůže a hlavně ušetří nějaké peníze. Líbí se mi, že děláte…