Saúdský princ Valíd bin Talál chce v přístavu Džidda u Rudého moře postavit mrakodrap, který svou výškou dalece překoná všechny dosavadní rekordy. Plánovaná budova s názvem Mile High Tower by totiž měla být dvakrát vyšší než věžová stavba Burdž Dubaj v metropoli Spojených arabských emirátů, která bude po dokončení vysoká 700 metrů. O projektu saúdského miliardáře informoval britský nedělník The Sunday Times.
Valíd bin Talál, člen saúdské vládnoucí dynastie, je podle nejnovějšího žebříčku časopisu Forbes 19. nejbohatším člověkem světa. Jeho jmění se odhaduje na 11 miliard liber (asi 350 miliard Kč). Do stavby gigantického mrakodrapu, z jehož vrcholu údajně bude přes Rudé moře vidět africké pobřeží, chce princ investovat asi pět miliard liber (zhruba 160 miliard Kč). Zatím však nesdělil nic o tom, kdy by se se stavbou mělo začít. Stavba, na jejíž realizaci by se měly podílet britské firmy, bude kvůli své výšce konstrukčně velice náročná. Statici a architekti navíc budou muset zajistit, aby mrakodrap byl schopný odolávat extrémně vysokým teplotám a silnému pouštnímu větru. V podzemních patrech proto zřejmě budou muset být instalovány počítačem ovládané tlumiče, které by regulovaly případné vychylování věže do stran, což by mohlo jejím uživatelům působit nepříjemné stavy podobné mořské nemoci. Stabilitu mrakodrapu budou udržovat i dvě menší věže, spojené s hlavní budovou oblouky. Žebříček nejvyšších budov světa nyní vede mrakodrap Burdž Dubaj, který ještě před dokončením překonal dosavadní prvenství tchajwanského mrakodrapu Tchaj-pej 101, vysokého 508 metrů. Zdroj: Zpráva ČTK, 31. 3. 2008 Zdroj: Wikipedia Mile High Tower Místo: Jeddah (Džidda), Saudská Arabie Investor: Kingdom Holding Company, vlastněná princem Valídem bin Találem Architekt: Pickard Chilton, USA Developer: Hyder Consulting, Velká Británie Inženýr: Arup, Velká Británie Projektant v Saudské Arabii: Omrania architects Stavební management: Bechtel (BEKtl), USA Dodavatel stavby: ve výběru (má být oznámeno v květnu 2008) Stav: ve výstavbě Zahájení výkopových prací: 13. ledna 2008 Dokončení (odhad): 2012 Výška: vrchol antény ~1620 m Výška: střecha ~1565 m Počet pater: kolísá, snad 375
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…