Rada
hlavního města odsouhlasila budoucí podobu jedné z nejvýznamnějších žižkovských
ulic – Seifertovy. Koncepční studie byla schválena spolu se studií, která
slouží jako podklady pro pilotní projekt hospodaření s dešťovou vodou uvnitř
města. Kromě samotné Seifertovy ulice získá novou tvář také náměstí Winstona
Churchilla a Sladkovského náměstí. Obě studie zpracoval Institut plánování a
rozvoje hl. m. (IPR) spolu s ateliérem Archum architekti a vodohospodářskou
společností Aqua procon. Cílem je zlepšit podmínky pro chodce i pěší, vyřešit
složitou dopravní situaci a zmírnit důsledky klimatické změny.
Proměna
Seifertovy ulice má za úkol zlepšit nejenom vizuální tvář ulice, ale zejména
podmínky pro chodce a cyklisty. V ulici přibydou nová stromořadí a další
zeleň. Upraveny budou povrchy chodníků a vyřešena bude i dopravní situace.
Řešení dopravy bylo široce diskutováno a prověřováno. Na základě požadavku
Městské části Praha 3 je třeba v dalších fázích přípravy ještě podrobněji
prověřit co nejlepší uspořádání jízdních pruhů v oblasti mezi křižovatkou
Bulhar směrem k odbočení do Italské.
„Obě
studie byly v průběhu přípravy zadání i během zpracování prezentovány
veřejnosti, která se mohla k budoucnosti lokality vyjádřit. Těší mě, že
panuje shoda mezi všemi důležitými aktéry. Studie totiž byly projednány i se
zástupci městské části Praha 3, s orgány památkové péče i ochrany prostředí.
Studie byla také představena i zástupcům důležitých vlastníků v území, zejména
domu Radost a.s., Vysoké školy ekonomické a Gymnázia Karla Sladkovského,“
komentuje Petr Hlaváček, I. náměstek primátora.
Již
dříve Rada hlavního města rozhodla o stabilizaci profilu tramvajové trati a
rozmístění tramvajových zastávek v Seifertově ulici, aby mohl Dopravní
podnik projektovat jejich rekonstrukci. Přilehlé okolí projde proměnou dle
schválené studie.
„Nová Seifertova ulice výrazně vylepší podmínky pro chodce a
cyklisty. Pražané se mohou těšit na nová stromořadí i další zeleň. Zároveň
budeme využívat i nejmodernější modro-zelenou infrastrukturu, díky které
zadržíme dešťovou vodu, aby se při velkých srážkách nezaplavovala křižovatka
Bulhar a mohli jsme ji použít pro stromy a jiné rostliny,“ říká
Adam Scheinherr, II. náměstek primátora.
Studie
srážko-odtokových poměrů navrhuje principy jak využívat a zadržovat dešťovou
vodu v území, aby zabránila škodám vznikajícím zaplavování křižovatky
Bulhar při extrémních srážkách. Dalším úkolem je využít dešťovou vodu
k zavlažování stromů a zeleně, a tím přispívat ke zmírňování důsledků
klimatické změny.
„Těší
mě, že hospodaření s dešťovou vodou je již součástí téměř všech projektů
v Praze díky čemuž pomáháme boji s klimatickou změnou. Seifertova
ulice je však prvním „nezeleným“ projektem, na kterém otestujeme tato opatření
v praxi,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Řešené
území nakonec nezahrnuje prostor křižovatky U Bulhara a okolí Hlavního nádraží,
které jsou řešeny samostatnými projekty.
Zprávy
Seifertova ulice plná zeleně pomůže v boji s klimatickou změnou
Tisková zpráva
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.
Budeš spokojený. Já jsem využil stavební systém od Heluzu a taky okna s těmito skly. Luxusní bydlení.
💣🔥👍
Super článek! Sokl je fakt důležitá věc, na kterou se často zapomíná. Když to ale uděláš pořádně, má to velký…