V rámci modernizace došlo k dispozičním změnám a změnám v uspořádání expozic, přemístění pokladny s vrátnicí, vybudování zaměstnaneckého výtahu a hygienického zázemí pro zaměstnance i veřejnost. Na základě požadavku zvýšení expoziční plochy byly navrženy patrové vestavby, které prostor rozdělují na další výstavní prostory. Jedná se o ocelovou konstrukci, opláštěnou sádrokartonovými deskami ve dvou vrstvách s barevným nátěrem. Svislé nosné konstrukce vestavby jsou z ocelových uzavřených profilů. Každá z vestaveb je atypická jak konstrukčním řešením, tak prostory, které vytváří – vznikají otevřená patra nebo uzavřené místnosti. Ve vstupním oktogonu a zadní části hlavního sálu (kaple) je dvojená skleněná podlaha včetně zábradlí, vyrovnávacích ramp a schodů. Konstrukčně se jedná o lepené sklo s vrchní kalenou vrstvou.
Půdorys objektu má tvar L s rozměry 44 a 68 m, hlavní loď je vysoká 25 m. Stávající nosná konstrukce je převážně z cihelného zdiva, stropní nosná konstrukce je složena ze svařovaných ocelových profilů. Strop tvoří dřevěné trámy se záklopem a podbitím. V místě dojezdu výtahu byla zvednuta střecha. Nosné prvky zastřešení jsou dřevěné, nové opláštění je s vloženou tepelnou izolací z minerální vaty, vnější plášť z měděné krytiny.
Modernizací se v tomto projektu rozumí nové rozvody systémů vzduchotechniky, zdravotně technické instalace, chlazení, silnoproudu a slaboproudu. Topení zůstalo bez zásahů. Stavební část obsahuje vestavbu výtahové šachty, zesílení stropních konstrukcí pro expozice, návrh nových ocelových konstrukcí pro vzduchotechnické jednotky a konstrukce pódia. Probíhala také repase vybraných oken včetně zastínění, podlah a kamenných prvků, oprava povrchů v podobě lokálních oprav omítek a štuků a následné malby. Teracové a vlysové podlahy v prostorách centrálního schodiště, v některých výstavních sálech a ve vstupním oktagonu byly repasovány. Část historických dveří byla demontována a opětovně osazena na novou pozici včetně obložkových zárubní.
V 1. PP šlo pouze o revitalizaci haly, ve 3. NP pak vybudování dojezdu výtahu a
strojovny vzduchotechniky.
Autorská zpráva
Autoři a projekt: Hlaváček architekti s.r.o. – Michal Hlaváček, Zdeněk Holek, Ditta Johanovská, Barbora Janíková, Barbora Ordáňová, Karel Musil, Daniela Maxová, Matouš Cahák
Dodavatel: BAK stavební společnost, a.s.
Autorská zpráva
Autoři a projekt: Hlaváček architekti s.r.o. – Michal Hlaváček, Zdeněk Holek, Ditta Johanovská, Barbora Janíková, Barbora Ordáňová, Karel Musil, Daniela Maxová, Matouš Cahák
Dodavatel: BAK stavební společnost, a.s.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…
Asi i parkuje, ale nechápu, proč je zelená plocha výš a ohraničena obrubníkem, který zamezí odtoku dešťové vody ze zpevněných…