Showroom s luxusními kosmetickými přípravky našel své místo
v krásném vzdušném dvoupatrovém prostoru. Předchozí pronajímatel jej využíval
jako ateliér módní návrhářky, takže zařízení se muselo kompletně proměnit. Dispozice
prostoru nabízí recepci, dvě kanceláře s výstupem do zahrádky ve vnitrobloku, prodejní
prostor orientovaný do ulice a zázemí v podobě kuchyňky a toalety v prvním i
druhém podlaží.
Celý návrh propojuje motiv zlatých šupin, které jako kůže obkládají zdi,
plynule přecházejí jako podhled na strop a u oken kryjí boxy na rolety. Zlatá
barva a forma šupin také odkazují většinu z nabízených výrobků – samoopalovací
kosmetiku.
Původní osvětlení spíše kancelářského typu, nutné pro precizní práci módní
návrhářky u šicího stroje, jsme nahradili větším množstvím malých zdrojů,
krytých ve skleněných baňkách. Prezentační inventář je navržen na míru. Speciální
produkty jsou ve vysokých subtilních sklenicích na kovových nohách, volně
rozmístěny v prostoru a tvoří pomyslnou protiváhu skleněným svítidlům. Větší
množství produktů lze umístit na podélnou skleněnou polici a do bílé nenápadné
skříňky pod ní.
Realizace projektu byla výzvou díky omezenému finančnímu
rozpočtu i termínu. První důvod vedl k hledání materiálů s nižší pořizovací
cenou a jejich atypického využití. Šupinový obklad je navržen z prvků, jejichž
původní využití bylo určeno spíše na poli pekařském a cukrářském. Stejně tak
svítidla jsou vyrobena z baněk pro dekoratérské potřeby, do kterých bylo nutné
vyřezat další otvory pro objímky žárovek. Šibeniční termín ovlivnil výběr
realizačního týmu. Nestandardního úkolu se nakonec nezalekli pánové se
zkušenostmi s produkcí a realizací různorodých akcí, festivalů a veletrhů. Bylo
třeba nejprve vymyslet řešení, jak zlatá kolečka upevnit na strop a stěny, navíc
ve tvaru plynulých vln. Když přes mírné komplikace hrozilo, že se showroom
nestihne předat klientovi v termínu, ruku k dílu při realizaci přiložily i
architektky a dobrovolníci z řad kamarádů.
Autorská zpráva
Foto: Václav Kahoun
Showroom kosmetiky v Praze
na Vinohradech
Autor: Mooza architecture – Ing. arch. Petra Bíšková, Ing. arch. Klára
Císařovská
Projekt a realizace: 2014
Užitná plocha: 110 m2
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?
A co madlo ?? Platná technická norma a bezpečnostní předpis stanovují jasné požadavky a parametry pro schodistě, rodinné domy v…
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…