Společnost Keramika Soukup a. s.
působí v oblasti prodeje keramických obkladů a sanity již od roku 1992. Dlouhá léta
byl jejím sídlem v Praze showroom na Zličíně. V roce 2017 se společnost
rozhodla najít vhodnější prostory blíže centru Prahy. Pro nový showroom byla vybrána budova
Aerohouse, v samém srdci Karlína, v ulici Šaldova 12.
Pro showroom byla vytvořena
zcela nová firemní identita, jejíž myšlenky byly položeny při diskuzích nad
prvními skicami interiéru. Název
SOUKUP EXPERIENCE společně s novým logem odráží hlavní myšlenky celkového
konceptu showroomu – inovativní přístup k prezentaci výrobků, maximální důraz
na kvalitu a nabídku výstavního prostoru, jehož samotná návštěva je neobvyklým
zážitkem.
Showroom se rozkládá ve dvou
podlažích. Vstupní podlaží má velkorysé výkladce do ulice a slouží jako uvítací
prostor s celkovou plochou 165 m2. Má výraznou světlou výšku a je koncepčně řešeno
jako loftový byt rozdělený do čtyř základních zón – obývací prostor, kuchyň, jídelna
a koupelna. Tento multifunkční prostor slouží pro setkávání, diskuzi a seznámení
se s novou vzorkovnou SOUKUP EXPERIENCE.
Hlavní výstavní plocha se nachází
v navazujícím druhém podlaží, které je přístupné pomocí schodiště s dřevěným krčkem,
jedné z dominant spodního podlaží. Vzhledem k nevelkému prostoru druhého podlaží, 250 m2, bylo nutné prezentaci výrobků řešit zcela jiným způsobem, než je pro
podobné vzorkovny běžné. Navržený unikátní koncept otočných válců, které maximálně
využívají plochu, zaručují nečekaný zážitek při procházení showroomem. Celkem
11 válců tvoří zajímavé průhledy napříč prostorem, vzhledem k možnosti jejich
otáčení se prostor neustále mění. Nový přístup jsme zvolili i v “pracovním” prostoru,
kde firma SOUKUP nabízí vzorky kompletního sortimentu na malých kartičkách. Díky nim je velmi snadné kombinovat jednotlivé barevné a materiálové variace. Nabídku doplňuje zákoutí s funkčními bateriemi.
Terasa, která obepíná druhé podlaží, rozšiřuje výstavní plochu o exteriér. Jsou zde vystaveny velkoformátové dlažby
o rozměru 3×1 m společně s výrobky sloužící pro venkovní použití.
Materiálová a barevná paleta
odpovídá principu SOUKUP EXPERIENCE – hlavní plochy jsou navrženy v exkluzivních
materiálech v odstínech šedé, černé a bílé doplněné přírodním dřevem. Spodní podlaží oživuje velká vertikální zahrada s vloženým logem.
fotografie
Tomáš Vlach
www.soukupexperience.cz
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.