Silnice na Letné může být užší, zachrání se stromy

Fotogalerie ke článku (1)

Kudy pojedou auta přes letnou (zdroj.idnes.cz)

Kudy pojedou auta přes letnou (zdroj.idnes.cz)
Celá fotogalerie (1)

Původně se mělo kácet 16 stromů, nyní se uvažuje o šesti.

Provizorní silnice, která má vést v Letenských sadech, nemusí být tak široká, jak se původně plánovalo. Zachránilo by se tak pravděpodobně deset stromů, řekl ČTK mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš po dnešní exkurzi přímo na Letné, které se zúčastnili zástupci stavebních firem a radnice sedmé pražské části. Zelení však mají k celému projektu výhrady.

Komunikaci chtějí v sadech vybudovat stavební firmy, které staví tunelový komplex Blanka a potřebují dočasně nahradit průjezd ulicí Milady Horákové. Nová komunikace by měla vést z ulice Na Valech ulicí Na Špejcharu kolem izraelské ambasády přímo do parku na Letné. Původně se mělo kácet 16 stromů, nyní se uvažuje o šesti.
"Jsem trošku skeptický, když postavíte silnici kousek od zdravého stromu, tak ho to za dva roky podle mě zničí," řekl ČTK k "zachráněným" stromům zastupitel za Stranu zelených Ondřej Mirovský. Protestuje také proti tomu, že celý proces byl podle něj v podstatě utajen a že není možná diskuze o nějaké alternativě.

O povolení kácení bude rozhodovat odbor životního prostředí Prahy 7. "Šance, že to odbor povolí, tu je. Obojí je možné," řekl Vokuš. Mirovský doufá, že rozhodne nezávisle, bez nátlaku toho, že by se úředníci báli zastavit velký projekt.
Ačkoliv se dříve o kácení stromů mluvilo jako o jedné z variant, dnes už je to téměř jediná možnost, pokud bude chtít radnice v dané oblasti zachovat průjezdnost. Strana zelených namítá, že to není nutné. Místo stromů by totiž částí Letenských sadů měla vést oběma směry dvouproudá silnice, jeden pruh pro auta, druhý pro autobusy. Stavební firmy ale tvrdí, že všechny jiné možnosti jsou dražší a mohly by stavbu časově prodloužit.

Tunelový komplex s názvem Blanka se skládá ze tří úseků - Brusnice, Dejvice a Královská obora. Bude měřit 5,5 kilometru a měl by být hotový do října roku 2011. Názory na jeho stavbu nejsou jednoznačné, podle jedněch se doprava přesune do podzemních tunelů a obytné zóny od ní budou ochráněny, podle jiných se po jeho dokončení intenzita dopravy uvnitř města ještě zvýší. Blanka tvoří severní úsek pražského městského okruhu. Celý okruh je rozdělen na pět částí - jižní, západní, severní, severovýchodní a východní.

Zdroj:Zzpráva ČTK 12.2.2008

Související články: Zastupitelé o stromech na Letné nerozhodli, jasno bude do týdne

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*