Plzeňská Škoda Transportation, výrobce lokomotiv, tramvají a vozů metra, končí stěhování do tří nových výrobních hal v Plzni. Podnik do nich investoval přes dvě miliardy korun, z toho přes polovinu vydal do nákupu technologie. Ve všech třech výrobních objektech se začnou sériově vyrábět tramvaje a lokomotivy od počátku příštího roku. ČTK to řekl šéf firmy Tomáš Krsek.
Haly budou mít roční kapacitu až 60 tramvají, deset lokomotiv a deset pětivozových souprav metra. Ve čtyřech nových objektech včetně administrativního centra, kam se přesune také celé ředitelství mateřské Škody Holding, bude pracovat 850 lidí. „V největší výrobní a montážní hale se rozbíhá montáž tramvají, lokomotiv, metra a kompletní výroba podvozků,“ řekl Krsek. Hala je propojena přesuvnou s lakovnou a zkušebnou. Díky přesuvně, která může manipulovat s tramvajemi o délce 32 metrů a břemenem do 135 tun, se mohou vozy dostat na zkušební trať a expediční kolej. Firma investovala nejvíce peněz do obnovy elektrické zkušebny a portálového obráběcího centra na výrobu podvozků. „Haly jsou vybavené špičkovým zařízením pro dělení materiálu a svařovacími roboty. Plně ekologická lakovna má nejlepší dostupnou technologii,“ řekl Krsek. Nové prostory mají třetinovou výrobní plochu oproti současné hale Škody Transportation, o níž má zájem město, které si nechává zpracovat studii využitelnosti. „Ta byla s plochou 60 000 m2 postavena před válkou na výrobu lokomotiv. Rekonstrukce by stála více než stavba haly nové,“ řekl výrobní ředitel Aleš Jedlička. Nové objekty, které jsou menší a zateplené, mají pouze desetinové náklady. V halách bude kompletní linka na výrobu tramvají, nosného oboru podniku. Starý objekt byl postaven na produkci elektrických lokomotiv, a proto tam byla výroba tramvají, modernizace vozů metra, ale i nové řady lokomotiv výrazně dražší. „Kapacita haly už byla na hraně,“ řekl Jedlička. Škoda Transportation patří spolu s dalšími devíti firmami do škodovácké skupiny Transportation. Ta letos prodá zboží za 13 miliard korun, loni to bylo 8,5 miliardy Kč. Zisk se bude pohybovat v řádu stovek milionů korun. Třetinu letošních tržeb zajistí plzeňské firmy Škoda Transportation a Škoda Electric, výrobce trolejbusů. Za tramvaje letos skupina utrží dvě miliardy, za trolejbusy přes 1,5 miliardy Kč.
Zdroj: Zpráva ČTK, 21. 11. 2008
Moc pěkné!
Ještě lepší požární odolnost, což je mega plus, hlavně pro řadovky nebo bytovky. A testy v PAVUS to jen potvrzují…
Kvalitka na úrovni, testy prošli, certifikát mají, všechno na webu najdeš..Není o čem víc si myslím :-)
Teď ještě zlepšili požární odolnost? To už máš jak bunkr ne? :-D Za mě top volba. 👌
A teď je ještě promakanější když jí inovovali :-D Je to dobře že nestojí na místě, ale že se hnou…