Jednopodlažní objekt mateřské školy má půdorys ve tvaru
písmene L, teras herních prostorů směřují do přilehlé zahrady. Návrh respektuje
požadavek investora na kapacitu dvou tříd celkem pro 48 dětí. Jednotlivé třídy
jsou navázány na společný vstup, řešení však umožňuje pozdější oddělení a
nezávislý provoz obou křídel objektu. Pro stravování dětí je vymezena přípravna
jídel (jídla jsou dovážena), společná pro obě oddělení školky s výdejem do
jednotlivých tříd. Samostatnou zónou je pak zázemí ředitelky školy a učitelek.
Vnější členění budovy tvoří dvě do sebe zaklesnuté hmoty,
představující funkční sféry heren a zázemí objektu. Masivní hmota tradičního
vzhledu s technickým zázemím má světle probarvenou omítku, šikmo se zvedá
od země a svojí pultovou střechou převyšuje hmotu druhou, obsahující obě herny.
Hmota heren je mírně zasunuta pod převis pultové střechy. Tímto řešením došlo k
celkovému odlehčení objektu a vnesení prvku hravosti, který je ještě podpořen
osazením šikmo tvarovaných francouzských oken ve fasádě s otvíravými částmi, umožňující
přímý kontakt se zahradou i výstup na palubovou terasu podél obou herních
místností. Členěním okenních otvorů a obkladových desek na fasádě budova
rozvíjí dětskou fantazii. Svým barevným a výtvarným členěním si však neklade za
cíl se dětskému vnímání a pojetí světa jakkoliv přizpůsobovat či vnucovat.
Autorská zpráva
Investor: Obec Jenštejn
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.