KDY: pátek 13. 12. 2019 od 18:00 hodin
KDE: CAMP Praha, Vyšehradská 51, Praha 2
Zajímá vás, proč se vyplatí soutěžit? A co vše obnáší příprava architektonické soutěže?
Skrze novou příručku,
kterou vydává IPR Praha představíme, co je architektonická soutěž.
Definujeme její typy, popíšeme průběh od prvotního impulzu až po
zahájení stavebních prací. To vše pomocí ilustrací, které
v příručce doplňují prakticky zaměřené otázky a odpovědi. Publikace je
určená nejen zadavatelům veřejných zakázek, ale i všem zájemcům o
architektonickou soutěž.
Brožura
Soutěžit se vyplatí!, je již
několikátou publikací z dílny IPR Praha. Tentokrát se dopodrobna za pomocí
ilustrací Terezie Unzeitingové věnuje jednotlivým typům soutěžím jako jsou
soutěže architektonické, urbanistické či krajinářské. Brožura popisuje jejich
průběh od prvotního impulzu až po zahájení stavebních prací a představuje
architektonickou soutěž jako efektivní nástroj pro realizaci stavebních záměrů.
„Architektonické
soutěže jsou v České republice stále velkou neznámou. Díky nim a jejich
správnému průběhu však může vznikat lepší a kvalitnější architektura, což
přispívá k nejen estetickému zkvalitňování měst,“ popisuje brožuru Petr Hlaváček,
I. náměstek primátora.
IPR
Praha sám pořádal či se jako konzultant účastnil více než deseti soutěží. Patří
mezi ně například projekt na rozvojovém území Smíchov City, nový pražský
mobiliář či lávka spojující Holešovice a Karlín.
„Publikace Soutěžit se vyplatí! je prvním
vydaným návodem na to, jak dělat architektonické soutěže správně. Mnoho
zadavatelů tápe, jak naformulovat jejich zadání či soutěžní podmínky. Ulehčí to
práci nejenom organizátorům soutěží či stavebním úřadům, ale i samotným
architektům. Těší mě, že jsme se vydání brožury podíleli,“ říká ředitel IPR
Praha Ondřej Boháč.
Publikace
je určená všem zájemcům o architektonickou soutěž – politické reprezentaci,
zástupcům měst, starostům, zastupitelům, radním, městským architektům,
stavebním úřadům a dalším zadavatelům veřejných zakázek. A to především těm,
kteří se architektonickými soutěžemi zabývají, organizují je nebo tento způsob
zadávání veřejných zakázek poptávají či podporují.
Brožura
Soutěžit se vyplatí! je zdarma ke
stažení na iprpraha.cz/souteze či ji lze zakoupit v knihkupectví
PageFive.
AUTOŘI PUBLIKACE:
Ondřej Dušek / texty a výtvarná koncepce
Terezie Unzeitigová / ilustrace
IPR Praha / sazba + produkce
Jana Jebavá, Kristýna Bartoš / jazyková korektura
tisková zpráva IPR
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.