(ČTK)
– Cestujícím se dne 7. ledna 2017 na zhruba sedm měsíců uzavře stanice Jinonice
linky B pražského metra. Důvodem je plánovaná rekonstrukce. Konec výluky
je naplánován na 7. srpna. Soupravy metra budou do té doby stanicí
pouze projíždět a náhradní dopravu do Jinonic zajistí autobusy.
Stanici
otevřenou v říjnu 1988 pod názvem Švermova trápí masivní průsaky
podzemní vody. Proto je třeba provést kompletní injektáž, sanovat
poškozené ostění a namontovat nový odvodňovací systém. „Rekonstrukce
bude využita i pro modernizaci technologické části, aby bezpečnostní
standardy odpovídaly současné době,“ uvádí podnik na webu.
První
část rekonstrukce začala už v listopadu. Dělníci demontovali podhledy a
obklad stěn tvořený skleněnými tvarovkami z dílny umělce Františka
Víznera. Nyní oprava přechází do další fáze, kterou už není možné dělat
za provozu.
Podle plánu se stanice Jinonice cestujícím znovu
otevře počátkem srpna. Definitivně má být oprava ukončena do 17.
listopadu. Náklady na rekonstrukci podnik odhaduje na 145 milionů korun.
Po
dobu uzavření stanice budou dopravu do Jinonic zajišťovat autobusy
číslo 137 a 149 od stanice metra Nové Butovice. Zavedena navíc bude
autobusová linka 153, která pojede z Knížecí přes Malvazinky, U
Waltrovky a Jinonice na Vidouli.
Na lince 137 bude zrušena
zastávka na Vidouli a mezi zastávkami U Waltrovky a Jinonice budou nově
zastávky U Waltrovky a U Trezorky. Přesunuty budou také zastávky
autobusů Jinonice a Hutmanka.
Doplněno Stavbaweb:
Stanice metra Jinonice je známá díky obkladu ze skleněných lisovaných tvarovek, které jsou podobné těm, které byly použity ve stanici Karlovo náměstí. Liší se ale barvou i velikostí.
Stanice Jinonice byla na počátku 21. století jedinou ze stanic linky B,
kde dosud nebylo změněno původní architektonické ztvárnění z 80. let
(na rozdíl od stanic úseku I.B, který byl po rekonstrukci v mnohém
upraven). Ve vestibulu stanice je umístěn výtvarný reliéf, jehož autorem
je akademický sochař Karel Houska.
Rekonstrukce má dvě fáze; od listopadu 2016 byly nejprve částečně sneseny obklady stanice, od 7. ledna 2017
byla následně stanice uzavřena na dobu sedmi měsíců pro běžný provoz.
Během této doby budou provedeny injektáže průsaků a umístěny zcela nové
obklady, které splňují náročnější protipožární normy. Další a již poslední fáze rekonstrukce se uskuteční již za provozu s
cestujícími.Dopravní podnik
původně připouštěl i variantu rekonstrukce stanice, ve které by byly
natrvalo odstraněny i některé, nebo všechny skleněné obklady od sochaře Františka Víznera, nicméně po rozsáhlé kritice z řad veřejnosti byl tento záměr nakonec opuštěn.
Profil stanice na stránkách Metroweb.cz
Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,