Rekonstrukce lanové dráhy na Sněžku je unikátním projektem celorepublikového významu, jehož realizace probíhala v nejpřísněji chráněné zóně Krkonošského národního parku.
Investor: Město Pec pod Sněžkou
Autor: Miloš Pařízek – TRENTO s.r.o., Zdeněk Mikulecký,David Kratochvíl
Dodavatel: BAK stavební společnost, a.s.
Dodavatel technologie: LEITNER A.G. (Itálie)
Výrobce kabinek: Transporta Chrudim (v licenci Von Roll)
Lanová dráha Pec pod Sněžkou – Růžová hora – Sněžka je dvojúseková kabinková lanová dráha v Krkonoších, která byla uvedena do provozu v letech 2013 a 2014. Jedná se o dvě navazující, na sobě nezávislé oběžné lanovky se střední stanicí na Růžové hoře, v níž však nemusí cestující přestupovat. Z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek na Sněžce (silného větru aj.) může být v některých dnech či obdobích v provozu pouze dolní úsek dráhy.
Kabinková lanová dráha byla postavena v trase původní sedačkové, jež byla uvedena do provozu v roce 1949. Provoz na ní byl ukončen v roce 2012, přičemž stavba nové dráhy (jejíž trasa byla v Peci prodloužena blíže k městu) začala již na podzim 2011. Více na stránkách lanovky zde.
Plány si můžete prohlédnout zde.
www.snezkalanovka.cz
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.