Jedním z důvodů, proč je dnes bydlení v podkroví tolik oblíbené, jsou
střešní okna skandinávské společnosti Velux. Ta před více než 75 lety
jako první nabídla veřejnosti přirozený způsob osvětlení v jinak
přehlíženém prostoru, který byl do té doby pro běžný život nevyužívaný.
Díky inovacím, důrazu na kvalitu, ochranu životního prostředí a svým
aktivním přístupem k zákazníkům je jedničkou na všech trzích, na kterých
působí.
Strategie stojící za tímto úspěchem je přitom stále stejná.
Naslouchat zákazníkům a mít v nabídce kvalitní portfolio výrobků, které
uspokojí jejich rozličné potřeby. Český zákazník si například díky tomu
může vybírat z mnohem širšího portfolia než zákazníci v některých jiných
evropských státech, kde Velux nenabízí tolik modelových řad. Je proto
pro něj také mnohem snazší vybrat si vhodné řešení pro konkrétní
situaci, aniž by musel slevit ze svých vysokých nároků na kvalitu.
„Snažíme se průběžně identifikovat potřeby našich zákazníků
a připravit jim s ohledem na naše vysoké standardy adekvátní řešení,
které uspokojí jejich individuální požadavky. Zákazníci si jsou vědomi,
že nekupují pouze kvalitní okno, které jim bude dlouho sloužit, ale
pořizují si vše, co symbolizuje značka Velux. Tedy ověřenou a inovativní
technologii, důraz na přírodní materiály nebo obecně typický
skandinávský přístup k ochraně životního prostředí, který se projevuje
například využíváním dřeva z udržitelného hospodářství, nebo tím, že již
samotná výroba okna přesahuje standardní normy pro ekologickou výrobu
a většinu odpadu vznikajícího právě při výrobě recykluje,“ uvedl Petr Král, marketingový manažer Velux Česká republika.
Produktové portfolio Velux na českém trhu s ohledem na tuto
prozákaznickou strategii pokrývá mnohem širší nabídku, než je jinde
běžné, což je pro firmu z mnoha ohledů náročnější. Těží z toho právě
zákazník, který si může vybírat z širší modelové škály výrobků. Vždy je
lepší mít na výběr z více možností, než být tlačen do úzce profilované
nabídky. Je to podobné jako u aut, zatímco v plné výbavě si auto koupí
jen zlomek zájemců, ostatní zvolí výbavu dle svých potřeb a financí.
Někdo proto raději vynechá masírování v sedačkách, jiný kožený interiér.
Přesto každý z nich získá velmi kvalitní auto kompletně splňující jeho
potřeby bez kompromisu na kvalitě či komfortu užívání. Stejné je to
i s okny, někdo ocení silnější útlum hluku, jiný dostupnou cenu. Oba ale
získají nadstandardní kvalitu oken Velux.
Příkladem reflektujícím specifické potřeby zákazníků mohou být
tradiční kyvná střešní okna, která si český zákazník může pořídit
i s dolním ovládáním vhodným pro výše umístěná okna, což je pro něj
jednoznačně výhoda.
Strategie zohledňující přísnější energetické požadavky
Součástí
strategie zaměřené na potřeby lokálního trhu bylo také zavedení cenově
dostupných střešních oken s trojsklem na jaře tohoto roku. Jednalo se
o reakci na měnící se požadavky trhu a přísnější legislativní požadavky
na energetickou náročnost novostaveb a rekonstruovaných budov. Zavedení
energeticky šetrných trojskel do cenově dostupnější kategorie střešních
oken Standard Plus umožnilo více zákazníkům dosáhnout na lepší
tepelněizolační vlastnosti u střešních oken. Veřejnost tento krok
přijala velmi pozitivně, protože získala z energetického hlediska lepší
zasklení než v případě dvojskel a zároveň cenově dosáhla na kvalitní
okno s trojsklem značky Velux, které odpovídá současným i budoucím
legislativním požadavkům na hodnotu Uw.
Strategie nabízet adekvátní řešení pro každou potřebu
Střešní
okna Velux vždy představovala to nejlepší ve své kategorii. Je
sympatické, že tyto atributy je společnost Velux schopna nabízet ve
všech cenových kategoriích, které se liší především dodatečnými
vlastnostmi. Zákazník bez ohledu na kategorii získává jistotu, že si
pořídil nadstandardně kvalitní okno. Již základní produktová řada
Standard nabízí funkční a spolehlivé řešení bez kompromisů v kvalitě.
Zákazník zde má na výběr mezi tradičním dřevěným nebo bezúdržbovým
provedením, stejně jako mezi umístěním ovládání okna. I zde má
k dispozici jedinečný dvoustupňový systém ventilace, který je
charakteristický pro okna Velux.
Uživatelé, kteří hledají cenově dostupné a zároveň kvalitní střešní
okno, mohou bez kompromisů vybírat už v této modelové řadě. Nicméně
pokud zákazníci kladou větší důraz na energetickou úspornost, zamíří
o kategorii výše do produktové řady Standard Plus. Ta přidává
k základním funkcím několik dalších praktických prvků, a hlavně také
cenově dostupné trojsklo. Oproti dvojsklu z předchozí kategorie nabízí
zlepšení ve všech parametrech, které jsou důležité pro energetickou
efektivnost okna i pro samotný komfort bydlení. Snižuje totiž i možnost
vzniku tzv. radiačního chladu. Ten vzniká jako subjektivní vnímání
rozdílu teplot mezi zdrojem tepla a chladu. Díky teplejší vnitřní tabuli
skla střešního okna je tento efekt výrazně eliminován.
Optimální kombinace energeticky úsporných parametrů cenově dostupného
trojskla odpovídá současným a budoucím legislativním požadavkům na
hodnotu Uw. Zatímco nízké Uw 1,1 W/m² uspokojuje energetické požadavky pro rok 2021, hodnota solárního zisku g = 0,55 je nejlepší mezi trojskly. Obě hodnoty společně představují velmi dobrou hodnotu Eref,
tedy nejlepší „energetickou bilanci“ za dostupnou cenu. Nabízené
parametry dělají z tohoto trojskla výrobek s nejlepším poměrem
cena/výkon.
Zákazníci, kteří požadují od svého střešního okna maximální komfort
a pohodlí, volí produktovou řadu Premium – výkladní skříň střešních oken
Velux, která nabízí širokou škálu funkcí zvyšujících komfort bydlení
v podkroví. Dokáže naplnit nejnáročnější očekávání, ať už ze strany
vlastností, které jsou dostupné již v řadě Standard plus, jako je
bezpečnost, energetická efektivita nebo izolace, tak i v podobě
praktických řešení pro snadnější užívání v podobě speciální vrstvy proti
rosení venkovního skla, samočisticí funkce okna nebo výrazné redukce
venkovního hluku a hluku deště. Celá produktová řada Premium, stejně
jako v případě obou nižších modelových řad, si výborně rozumí se
systémem dálkového automatizovaného ovládání Velux Integra. Produktová
řada Premium je nejoblíbenější modelovou řadou u našich západních
sousedů, přičemž i mezi českými zákazníky si nachází stále více
příznivců a její obliba každým rokem stoupá.
Strategie důrazu na jednoduchost a univerzálnost
O tom, že
Velux neznamená jen kvalitní střešní okna, přesvědčí každého již první
kontakt se zákaznickým centrem. Bez ohledu na to, zda jste teprve ve
fázi projektu, nebo již uprostřed montáže, dostanete vždy profesionální
pomoc a radu. Odlišný a jedinečný přístup k zákazníkovi zaregistruje
každý již při výběru okna. Začíná u odborného poradenství při výběru,
které obsluhuje profesionální zákaznická linka, a pokračuje přes
dostupnost kvalitních instalačních služeb v podobě proškolených
montážních firem ve všech regionech republiky až po zajištění
pozáručního servisu na celém území republiky.
I tak některé vlastnosti střešních oken Velux docení uživatel až
mnohem později. Zejména v okamžiku, kdy bude chtít okno vylepšit,
doplnit nebo vyměnit. Většinou až tehdy si uvědomí, jak promyšlený
systém Velux nabízí. Vše začíná už u samotné instalace střešního okna.
Montáž je maximálně jednoduchá a rychlá, přičemž nedává vyškoleným
montážníkům prostor pro chyby. Standardizované rozměry oken zase
umožňují využívat téměř všechno příslušenství napříč všemi modelovými
řadami, a to několik generací nazpět. Věděli jste například, že všechna
manuální okna s horním otevíráním Velux je možné snadno přestavět na
elektricky ovládaná? Podobně snadno lze kombinovat také stínicí doplňky
a další.
Velux jako skandinávská firma klade velký důraz na využívání
přírodních materiálů. Dřevo jako tradiční materiál využívá již od svého
počátku a na rozdíl od konkurence, která vsází výhradně na umělou hmotu,
dokáže dřevo efektivně využít i v prostředí na první pohled pro dřevo
nevhodném. Díky dlouholetým inovacím mohou dnes zákazníci vyžadující
odolné okno do náročných podmínek využít jedinečnou kombinaci dřeva
a speciální polyuretanové vrstvy. Pro toto bezúdržbové okno Velux je
příznačná absence viditelných svárů na bílém povrchu, které by mohly
kazit vizuální zážitek, ale také mohly být příčinou ulpívání nečistot.
Jádro je vyrobeno z tepelně upraveného dřeva, které zaručuje pevnost
a nabízí vynikající izolační vlastnosti. Polyuretanová vodotěsná vrstva
zajišťuje oknu dlouhou trvanlivost bez nutnosti čištění nebo natírání.
To vše jsou jednotlivé kamínky mozaiky, ze kterých se skládá
strategie značky Velux orientovaná striktně na zákazníka a jeho
individuální potřeby. Právě jeho spokojenost a pozitivní zpětná vazba
jsou to, co umožnilo společnosti Velux postupně dosáhnout na pozici
jedničky na každém trhu, na kterém dnes působí.
podle podkladů společnosti VELUX
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...