Stovky kolečkových kufrů a vozíků den co den
brázdí odbavovací halu terminálu Jana Kašpara na mezinárodním letišti v Pardubicích.
Komfort při odbavení mají jak cestující při odletu na služební cestu, tak na i dovolenou.
Moderní prostor nové odbavovací haly dává vyniknout odolné keramické podlaze z dlaždic
RAKO série Random s věrným vzhledem kamene. Glazované dlaždice kromě
estetického dojmu musejí s ohledem na náročný provoz v letištní hale splňovat
i vysoký stupeň otěruvzdornosti, tedy odolnosti vůči povrchovému opotřebení.
„Nová odbavovací hala byla pro další
rozvoj letiště nutností, o
výstavbě terminálu se hovořilo řadu let. Jen díky této investici se
podařilo získat nové dopravce,“ uvádí Ing. Hana Šmejkalová, výkonná
ředitelka a místopředsedkyně představenstva společnosti East Bohemian Airport,
a.s., která se o pardubické letiště stará. „Nová
hala je moderní a účelná, s kapacitou na odbavení dvou letadel najednou, a
vysokým komfortem pro cestující. Provozní a bezpečnostní technologie jsou
srovnatelné i s pražským letištěm. Letiště
je jednou ze vstupních bran do města, i proto by mělo vypadat reprezentativně,“
dodává Hana Šmejkalová.
Celková
velikost budovy nového terminálu Jana Kašpara je 160 x 46 m a zastavěná plocha
cca 6120 m2. Dlaždice ze série Random formátu 60 x 60 cm se
uplatnily jak v samotné odbavovací hale, tak v přilehlých prostorách,
například na toaletách. Kamenný vzhled
glazovaných slinutých dlaždic je na pohled věrný, výhodou oproti kamenům
přírodním je vysoká odolnost i při velkém zatížení, snadná údržba
a samozřejmě také příznivější cena. Světle šedý odstín je jedním
z důvodů, proč celý prostor působí tak vzdušně a otevřeně.
Podlahy vhodné pro vysoké
zatížení
S ohledem na vysokou frekvenci pohybu
v letištní hale byl při výběru glazovaných dlaždic důležitým parametrem
stupeň otěruvzdornosti. Ten se označuje symbolem PEI 1-5. Čím vyšší stupeň pak
zvolený materiál vykazuje, tím větší zátěž vydrží, konkrétně vyšší frekvenci
chození a namáhání opotřebením. „Dlaždice Random má z hlediska norem
nejvyšší odolnost, vykazuje třídu otěruvzdornosti PEI 5. Dlaždice
s touto třídou jsou kromě letištních hal nebo třeba nádraží vhodné i do
obchodů a restaurací,“ uvádí Miroslav Levora, vedoucí projektového týmu
RAKO, a doplňuje: „Kamenný
charakter dlaždice s výrazným kolísáním odstínu v ploše, navíc
zajistí, že i při vysokém znečištění vypadá stále pěkně.“
___
Co
je otěruvzdornost dlaždic?
Odolnost proti povrchovému opotřebení,
otěruvzdornost, je schopnost glazovaných keramických výrobků odolávat za daných
podmínek účinku brusné směsi. Glazované dlaždice se dělí na různé třídy
odolnosti. Třídy odolnosti glazovaných dlaždic se stanoví podle EN ISO 10545-7
při mokrém testu „PEI“. Pomocí částic z oxidu hlinitého, ocelových kuliček a
vody se v excentricky obíhající soustavě simuluje umělý otěr. Testované
dlaždice se poté rozdělí do skupin PEI 1 až PEI 5 podle počtu otáček při
nepoškozeném profilu. Více v technickém katalogu RAKO zde.
___
podle podkladů společnosti Lasselsberger, s. r. o.
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D
My jsme taky s nimi stavěli jsem velice rádi za to že náš projektant s tím byl ztotožněn a ještě…
Jo je tam toho hodně, mají supr akce, podle mně se to rozhodně oplatí na to mrknout nebo rovnou zaslat…
Dobrý den, zajímalo by mě, jak dlouho trvala realizace od "nápadu", než se zrodilo úplné přemístění?