Majitel bytu měl zcela jasno o podobě svého nového bydlení. „Jeho
přáním bylo vytvoření exkluzivního prostoru ve stylu funkcionalismu s moderními
prvky bez zbytečných kusů nábytku, který bude primárně funkční, ale rozhodně
nebude zanedbávat originalitu. Vše bylo podtrženo důrazem na detail, kvalitu použitých
materiálů a precizní zpracování,“ přibližuje Ing. Vendula Gazo Jelínková, majitelka
ateliéru JELI-DESIGN, který získal tuto zakázku pod svá křídla.
Hlavní dominantou nového bytu je chodba obložená ořechovou
dýhou. V těchto obkladech jsou zabudované téměř všechny úložné prostory, což
umožnilo vytvořit byt s minimálním počtem volně stojícího nábytku, což
dává prostor pro vyniknutí obrazů, soch a nesmírného množství knih, které
klient vlastní. Integrované jsou zde vestavěné skříně, vstupní dveře, WC pro
hosty a botníky. Nejnáročnější byla integrace vstupních dveří. Ty musely odpovídat
historické povaze společných prostor a být kazetové, ale z druhé strany
hladké bezfalcové s rovinou obkladu.
Díky velkému množství střešních světlíků je byt sám o sobě
velmi světlý. „Mohla jsem si tedy dovolit použít tmavší ořechové dřevo,
které má krásnou jemnou kresbu. Na kmen, který by byl dostatečně velký a
vhodný, abychom z něj vyrobili obklad pro celou chodbu, jsme však čekali
několik měsíců,“ upřesňuje architektka, paní Vendula Gazo Jelínková. Trpělivost
opět potvrdila, že přináší růže, protože díky ní se zajistila návaznost kresby
i jednotná barva dýhy.
Zajímavým prvkem v rámci realizace je vznik výrazně
obložené stěny, která má svým způsobem suplovat umění. Pro tento účel byla
vybrána horní část chodby, která je první viditelnou stěnou při vstupu. Po
dlouhých diskuzích vyhrála inspirace Vilou Tugendhat a rozhodnutí padlo na onyxový
mramor. Do stěny bylo nutné integrovat dveře na horní terasu a zároveň příliš
nezatížit střechu vahou kamene. Tento technický problém vyřešilo použití
třímetrových keramických desek, a navíc se minimalizovali spáry. Na obklad stěny
byl vybrán krásný onyx PERSIA, vzor bookmatch, jehož vzor se při vstupu rozevírá
směrem nahoru.
„Pro zakomponování dveří do obložené stěny jsem vybrala
dveře a skryté zárubně od české firmy
JAP FUTURE. Volila jsem je kvůli efektu neviditelnosti, protože jejich
technické parametry umožnily použít na opláštění stejný obklad jako na stěnu. Myslím,
že se podařilo funkčně začlenit i prosklené posuvné dveře v rámu, kterými je z obou
stran ukončena onyxová stěna a přirozeně tak rozděluje prostor na dvě části –
soukromou obytnou a obývací část,“ popisuje architektka Gazo Jelínková.
Výrazným
elementem obývacího prostoru se stala jednoznačně
velká knihovna a krb. Záda knihovny jsou vyrobena ze stejné ořechové dýhy jako
obklad v předsíni. Její kresba je zvýrazněna vertikálními LED pásky. Černé
kontrastní stojky jsou z tenkého laminátu, aby bylo dosaženo subtilního
efektu a zkopírování efektu tenké stěny kovu u krbové niky. Zároveň se podařilo
integrovat i uzavřené úložné prostory.
Nástěnná část kuchyně je neutrální – černá dubová dýha. Velkorysé
úložné prostory v kuchyni a přítomnost komory eliminovaly nutnost použití horních
skříněk. Prostor k vyniknutí tak dostala zadní část obkladové desky
kuchyně, která odkazuje na princip book-match v chodbě. Zde je však
nalepený pravý mramor black marquina.
„Celkově byla práce na projektu náročná a dlouhotrvající,
ale myslím, že výsledek stojí za to. Ráda bych poděkovala celému realizačnímu
týmu, protože za výsledkem nikdy nestojí jeden člověk,“ hodnotí na závěr
architektka Vendula Gazo Jelínková a dodává: „Bez odvážných klientů by
nebylo odvážných a zajímavých realizací.“
Tisková zpráva
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
Škoda, že ohledně nástavby nevíme jak vypadá zvenku.