Pražská Rada v úterý 13. listopadu 2018 schválila studii na proměnu Klárova, tedy okolí
stanice metra Malostranská. Jejím hlavním cílem bylo nalézt řešení,
které by lépe vyvážilo podmínky pro jednotlivé druhy dopravy. Studie
zohledňuje zejména bezpečnost chodců a řeší návaznost na nejbližší okolí
Klárova. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zadal studii
ke zpracování ateliéru A69.
Kombinace provozu automobilů,
tramvají, cyklistů a chodců byla na Klárově příčinou nadprůměrně vysoké
nehodovosti. To byl jeden z důvodů vzniku studie, která tak nově
vyvažuje podmínky pro jednotlivé druhy dopravy a klade důraz na
bezpečnost chodců. Umožňuje chodcům pohodlně přejít na druhou stranu
silnice. Ti, co čekají na tramvaj, se pak nemusí mačkat na úzkém
tramvajovém ostrůvku.
“Takto významné místo by mělo být
nejen reprezentativní, ale i bezpečné a přehledné. Jsem ráda, že návrh
počítá i s obnovou okolních prostranství. Doufám, že Klárov bude dalším
místem, kde se lidé budou cítit bezpečněji a na které budeme moci být
pyšní,” říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská.
Na
Klárově přibydou nové stromy, přechody, rozšířené chodníky a nástupní
ostrůvky. Tramvajová trať bude narovnána a vzniknou i nové pruhy pro
cyklisty.
“Věříme, že spolu s diskuzemi o přejmenování
stanice metra se začne mluvit i o přeměně celého prostoru. Je to jeden z
nejreprezentativnějších prostorů v Praze, přitom dnes výrazně zaostává
za svými možnostmi,” vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Revitalizace
by se měla dočkat i takzvaná „myší díra“ – schodiště z Klárova na
Letnou. Studie počítá i s bezbariérovou úpravou této spojky. Další
možnou variantou nového dopravního řešení je také omezení odbočení do
Valdštejnské ulice směrem od Kampy. To by výrazně přispělo ke zklidnění
Malé Strany.
Harmonogram počítá s realizací do roku 2023, předpokládané náklady činí 400 mil. Kč.
Více informací naleznete zde: www.iprpraha.cz/klarov
tisková zpráva
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Myslím si, že přejmenovávat stanice metra je zhovadilost, nesmyslných cyklistických pruhů pro pár pošuků ohrožujících na svých kolech nás normální chodce je už v Praze asi o sto procent víc, než mělo kdy vzniknout a co se týká hrdosti náměstkyně pražské primátorky Kolínské, tak nejlepší zpráva o ní je, že už je pryč. Lze jenom doufat že hrůzná čtyřka, vedoucí magistrát v minulém volebním období nová parta nepřekoná…