Fotogalerie ke článku (8)



Stavba nového terminálu Ruzyňského letiště.
Autorský tým: Alois Nikodém, Zdeněk Volman, Tomáš Janeček, Pavel Mansfeld (Mansfeld I.D.C.)
Hlavní inženýři projektů jednotlivých staveb akce: Zdeněk Michalec — Terminál Sever 2; Miroslav Špitálský — spojovací objekt; Miloslav Tůma — prst C; Vladimír Roith — letištní část; Antonín Mašek — přednádraží
Dodavatelé 5 staveb: Metrostav, a. s.; Doprastav Bratislava, a. s.; Hochtief VSB, a. s.; ŽS. Brno, a. s.; Skanska, a. s., Strabag, a. s.
Obestavěný prostor: Terminál Sever 2 — 546 315 m3; spojovací objekt — 219 276 m3; prst C —126 260 m3
Zastavěná plocha: Terminál Sever 2 — 28 690 m2; spojovací objekt — 16 455 m2; prst C — 8050 m2
Terminál Sever 1 s Prsty A a B měl kapacitu 6,8 mil. cestujících ročně. Výstavbou Terminálu Sever 2 s Prstem C se kapacita zvýšila na 10 mil. cestujících ročně. Počet nástupních mostů se zvýšil o 10 na celkový počet 27. Připravuje se dostavba dalších šesti nástupních mostů na západní frontě Terminálu Sever 2, které umožní zvýšení kapacity na 12 mil. cestujících za rok.
Projektová příprava na takto rozsáhlou stavbu a průběh celého projektového procesu byly svým způsobem výjimečné a specifické. Akce byla rozdělena na 5 hlavních staveb (Spojovací objekt, Prst C, Terminál Sever 2, přednádraží, letištní část) a 190 stavebních objektů a provozních souborů.
Návrh vlastní budovy Terminálu Sever 2 a její kapacity i ostatních souvisejících staveb a objektů byl v zásadě dán možnostmi, které určovala výhledová studie. Na základě výběrového řízení jsme byli vybráni pro zpracování dokumentace pro územní řízení a stavební povolení a následně také dokumentace pro výběr zhotovitele. Po výběru hlavních stavebních firem investorem si tyto stavební firmy vybíraly zpracovatele prováděcích projektů. S ohledem na celkový harmonogram s velkými nároky na rychlost výstavby, a tím potřebu rychlého zajištění prováděcích projektů a celkové projektové koordinovanosti a komplexnosti, zadaly po krátkém výběru zpracování prováděcích projektů naší firmě. Vzhledem k obrovskému rozsahu zakázky byl celý projektový proces velmi výjimečný. Bylo do něj zapojeno velké množství profesních projektantů, které bylo třeba řídit a koordinovat. Tomu úměrně byla stanovena struktura vedení osob pro řízení a odpovědnosti celého projektu. Fungovala struktura hlavních inženýrů projektů staveb, vedoucích projektantů a hlavních koordinátorů odborných technologických profesí. Z toho vyplývala i průběžná kontrolní činnost na straně projektanta, investora i správce stavby.
Zdroj: autorská správa, Stavba 6/2006
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…