Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně

Fotogalerie ke článku (8)

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - 1 NP

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - 1 NP

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - 2 NP

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - 2 NP

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně  - Model

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Model

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Řez

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Řez

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Situace

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Situace

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně  - Pohled na střechu

Terminál Sever 2 letiště Praha Ruzyně - Pohled na střechu
Celá fotogalerie (8)

Stavba nového terminálu Ruzyňského letiště.

Investor: Česká správa letišť, s. p.
Hlavní architekt projektu: Alois Nikodem
Hlavní inženýr projektu: Zdeněk Volman
Generální projektant: NIKODEM A PARTNER, spol. s r. o.

Autorský tým: Alois Nikodém, Zdeněk Volman, Tomáš Janeček, Pavel Mansfeld (Mansfeld I.D.C.)

Hlavní inženýři projektů jednotlivých staveb akce: Zdeněk Michalec — Terminál Sever 2; Miroslav Špitálský — spojovací objekt; Miloslav Tůma — prst C; Vladimír Roith — letištní část; Antonín Mašek — přednádraží

Dodavatelé 5 staveb: Metrostav, a. s.; Doprastav Bratislava, a. s.; Hochtief VSB, a. s.; ŽS. Brno, a. s.; Skanska, a. s., Strabag, a. s.

Obestavěný prostor: Terminál Sever 2 — 546 315 m3; spojovací objekt — 219 276 m3; prst C —126 260 m3     

Zastavěná plocha: Terminál Sever 2 — 28 690 m2; spojovací objekt — 16 455 m2; prst C — 8050 m2

Kapacity:

Terminál Sever 1 s Prsty A a B měl kapacitu 6,8 mil. cestujících ročně. Výstavbou Terminálu Sever 2 s Prstem C se kapacita zvýšila na 10 mil. cestujících ročně. Počet nástupních mostů se zvýšil o 10 na celkový počet 27. Připravuje se dostavba dalších šesti nástupních mostů na západní frontě Terminálu Sever 2, které umožní zvýšení kapacity na 12 mil. cestujících za rok.

Odbavení zavazadel: 2500 ks/hod. s možností rozšíření na 5000 ks/hod.
Počet odbavovacích přepážek: 60 v 1. etapě s možností rozšíření na 100
Termíny výstavby: 09/2002-12/2005
Finanční náklady: 8,5 miliardy Kč
 

Projektová příprava na takto rozsáhlou stavbu a průběh celého projektového procesu byly svým způsobem výjimečné a specifické. Akce byla rozdělena na 5 hlavních staveb (Spojovací objekt, Prst C, Terminál Sever 2, přednádraží, letištní část) a 190 stavebních objektů a provozních souborů.


Návrh vlastní budovy Terminálu Sever 2 a její kapacity i ostatních souvisejících staveb a objektů byl v zásadě dán možnostmi, které určovala výhledová studie. Na základě výběrového řízení jsme byli vybráni pro zpracování dokumentace pro územní řízení a stavební povolení a následně také dokumentace pro výběr zhotovitele. Po výběru hlavních stavebních firem investorem si tyto stavební firmy vybíraly zpracovatele prováděcích projektů. S ohledem na celkový harmonogram s velkými nároky na rychlost výstavby, a tím potřebu rychlého zajištění prováděcích projektů a celkové projektové koordinovanosti a komplexnosti, zadaly po krátkém výběru zpracování prováděcích projektů naší firmě. Vzhledem k obrovskému rozsahu zakázky byl celý projektový proces velmi výjimečný. Bylo do něj zapojeno velké množství profesních projektantů, které bylo třeba řídit a koordinovat. Tomu úměrně byla stanovena struktura vedení osob pro řízení a odpovědnosti celého projektu. Fungovala struktura hlavních inženýrů projektů staveb, vedoucích projektantů a hlavních koordinátorů odborných technologických profesí. Z toho vyplývala i průběžná kontrolní činnost na straně projektanta, investora i správce stavby.

 
Stavba Terminálu Sever 2 obdržela ocenění „Dopravní stavba roku 2006“.

Zdroj: autorská správa, Stavba 6/2006

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*