Fotogalerie ke článku (1)
Použity budou ekologické materiály, jako je dřevo, ovčí vlna a lisovaná sláma.
Britská společnost Tesco Stores dnes začala ve slovenské obci Rajec stavět dřevěný obchod, který bude zatím jediný ve střední Evropě. Obchod s prodejní plochou tisíc čtverečních metrů by měl být dokončen v září nebo říjnu. Náklady na jeho výstavbu dosáhnou přibližně 60 milionů slovenských korun (asi 48 milionů Kč).
"Obchod bude mít celodřevěnou konstrukci nosnou, střešní i obvodovou. Použity budou ekologické materiály, jako je dřevo, ovčí vlna a lisovaná sláma," řekl novinářům zástupce Teska Dušan Vávra. Nevyloučil, že časem obdobné prodejny přibudou i v jiných městech.
Náklady na výstavbu dřevěného obchodu budou asi o polovinu vyšší než při klasické stavbě s železobetonovou konstrukcí a plechovou fasádou. Tesco ale prý ušetří na provozních nákladech. Jak velké by úspory mohly být ale Vávra neřekl.
Prodejna ze dřeva si údajně nevyžádá žádné speciální protipožární opatření. Nový obchod poskytne práci asi dvěma tisícovkám lidí. U prodejny bude také asi 50 parkovacích míst.
Tesco vstoupilo na slovenský trh v roce 1996, v současné době tam provozuje asi 60 obchodů a zaměstnává zhruba 8300 lidí. V minulosti se firma neúspěšně ucházela o převzetí prodejen konkurenčního francouzského řetězce Carrefour.
Zdroj: Zpráva ČTK 26.5.2008
Související články:
Tesco postaví obchod z dreva
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.