(ČTK)
– Cena za modernizaci trati z pražského Masarykova nádraží do Kladna s
odbočkou na Letiště Václava Havla vyjde na 31 miliard korun. Původně
ministerstvo dopravy předpokládalo cenu zhruba o deset miliard nižší.
Důvodem jsou vyšší ceny stavebních prací oproti době, kdy se
zpracovávala studie proveditelnosti. Na veřejné prezentaci
projektu dne 16. února 2017 to uvedl Bohuslav Stečínský ze Správy železniční dopravní cesty
(SŽDC). Stavbu prodraží i varianta trasy vedené tunelem pod
Střešovicemi.
„V době zpracování studie proveditelnosti byla cena
stavebních prací výrazně nižší. V posledních třech letech je ale trend
cen staveb opačný,“ uvedl náměstek ředitele Stavební správy západ SŽDC
Stečínský.
Zvýšení původně předpokládané ceny má rovněž souvislost
s výběrem vedení části trati v pražské zástavbě tunelem. Od Dejvic by
trať až k Veleslavínu měla vést pod střešovickým masivem dvěma
jednokolejnými raženými tunely v hloubce až 80 metrů. Portály ražených
tunelů jsou plánovány v prostoru vodojemu Bruska a teplárny Veleslavín.
Cena takovéhoto tunelu se pohybuje kolem jedné miliardy korun na
kilometr délky, správa železnic proto předpokládá, že ražba vyjde na tři
až 3,5 miliardy korun.
Ambicí správy železnic je zvýšit počet
cestujících vlakem mezi Kladnem a Prahou ze současných 6000 na 24.000.
Dalších 20.000 cestujících by podle projektu mohlo cestovat na pražské
letiště a z něj. Cesta od letištních terminálů na nejbližší přestup na
metro na Veleslavíně by měla trvat 11 minut, celá trasa na Masarykovo
nádraží má trvat 25 minut.
O modernizaci trati do Kladna a
vybudování železničního spojení na letiště v Ruzyni se mluví od 90. let.
Kromě modernizace trati z Masarykova nádraží se dříve uvažovalo i o
možnosti vést vlaky z letiště přes takzvaný Pražský Semmering, tedy
železnicí mezi Smíchovem a Řepy. To by mělo výhodu v tom, že by spoje
nekončily na Masarykové nádraží, ale na významnějším hlavním nádraží.
Doplněno Stavbaweb:
Podrobné informace o plánovaném projektu najdete na stránkách SŽDC: ŽELEZNICE NA LETIŠTĚ.
Související články:
Metroprojekt může začít připravovat trať z Veleslavína na letiště 2.12.2016
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Pořád se píše o zkapacitnění dopravy mezi Prahou a Kladnem, že se na současnou trať už nevejde víc vlaků, a nakonec se dočteme, že kladenští zastupitelé prý vyškrtli z územního plánu druhou kolej. Je to vůbec možné? Co na to ministerstvo dopravy nebo krajský úřad jako dotčené orgány?
Problém je, že se lidé s podobným duševním potenciálem, jako kolega Suchý, začínají stále hlasitěji hlásit o svoje domnělé právo řídit republiku. A nálada doby jim bohužel začíná přát. Nevidím budoucnost naší země v moc veselých barvách…
Hysterické výlevy plné nesmyslů jsou bohužel i na tak |skromném| fóru, jako je zde čím dál tím častější. Jednou jsme sledoval chvíli neskutečně obskurní pořad M. Jílkové Máte slovo a divil jsme se té neuvěřitelné sestavě rozeřvaných exotů, kteří se tam nestyděli prezentovat a v plné nahotě tam předvést svoji hloupou omezenost. Pokud jste to nepochopil, jedná se primárně o železniční spojení Praha – Kladno s cílem dovézt ony tisíce Kladeňáků pracujících v Praze rychleji a spolehlivěji než pomocí mraků autobusů a aut, tvořících zácpy na Evropské ulici. Odbočka na letiště je jenom součást této dráhy. No o úrovni vaší |argumentace| (dá-li se to blábolení plné vzteku a nesmyslů takhle vůbec nazvat) svědčí třeba to, že podle Vás je to na letiště v Ruzyni 1,5 km od konečné tramvaje v tomto směru. Mám pro vás špatnou zprávu – po silnici (což je nejkratší spojení) je to do Aviatické 6 km a představa tramvaje jedoucí ve středovém pruhu dálniční výpadovky kolem letiště je tak hloupá představa, že je až zábavná. Takže se vraťte k Blesku a Nově, to je asi tak úroveň, na kterou stačíte a ušetřete nás tady podobných zamindrákovaných výkřiků. Sem to opravdu nepatří.
Má v tomto státě ještě v hlavě mozek? Proč tolik troškaří? Vždyť těch pár kilometrů mohlo stát 200 miliard!!! Od poslední stanice tramvaje je to na Ruzyň cca 1,5 km. Za jeden rok by mohli prodloužit tramvaj a stálo by to do 100 milionů.