(ČTK)
– Praha provede dvě změny územního plánu, které souvisí s plánovanou
stavbou tramvajové trati do Suchdola. Dne 22. března 2018 o tom rozhodli zastupitelé
hlavního města. Jedna změna stanovuje vznik nové čtvrti v oblasti Sedlce
a druhá záchytné P+R parkoviště, které má být na konečné nové trati.
Změnu, která do územního plánu zanese samotnou trasu tramvaje, ale zatím
město neschválilo.
V Sedlci má podle přijaté změny v budoucnu na
nezastavěném území podél chystané trati vyrůst obytná čtvrť pro zhruba
5000 obyvatel. Záchytné parkoviště by mělo vzniknout na místě tramvajové
smyčky a konečné tramvaje. Parkovací kapacita má být přibližně 375
míst.
Změna územního plánu, zahrnující samotnou tramvajovou trať,
zatím schválena nebyla a stále je v projednávání. Trasa má měřit zhruba
4,8 kilometru a podle vedení města má ulehčit přepravu obyvatelům
Suchdola a studentům České zemědělské univerzity. V současnosti musí
využívat autobusy. Podle aktuálních průzkumů města využívá autobusy z
Prahy 6 do Suchdola zhruba 23.000 lidí denně a tramvaj by mohlo využívat
asi 30.000 cestujících.
Vedení města kolejovou dopravu považuje
za prioritní a podle před časem schválené koncepce chce do roku 2030
vybudovat, nebo začít připravovat stavbu téměř tří desítek tramvajových
tratí. Nyní je délka tramvajové sítě v Praze 142,4 kilometru. Asi
polovina tratí vede po vlastním tramvajovém tělese a ostatní jezdí po
silnicích společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů
cestujících.
Doplněno Stavbaweb:
Urbanistickou studii TT Podaba-Suchdol zpracoval ateliér D3A (Ing. arch. Jaroslav Zima, Ing. arch. Tomáš Prouza.
Studie navrhuje urbanistické řešení zástavby okolo nové tramvajové tratě
v oblasti mezi Kamýckou na severu, Podbabskými skálami na hraně údolím
Vltavy na východě, hranou Šáreckého a Lysolajského údolí na jihu a na
západě přichází ke stávající zástavbě v okolí ulice K Vinici. Jedná se
rozsáhlé území přes 250 tisíc m2. Studie navrhuje zástavbu i na Brandejsově náměstí a dále v okolí terminálu Výhledy.
studie ke stažení – pdf (70 MB)
Projekt na stránkách autorů, atelieru D3A najdete ZDE.
Kompletní informace včetně celé studie najdete na stránkách Městské části Suchdol ZDE.
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!