(ČTK)
– Praha provede dvě změny územního plánu, které souvisí s plánovanou
stavbou tramvajové trati do Suchdola. Dne 22. března 2018 o tom rozhodli zastupitelé
hlavního města. Jedna změna stanovuje vznik nové čtvrti v oblasti Sedlce
a druhá záchytné P+R parkoviště, které má být na konečné nové trati.
Změnu, která do územního plánu zanese samotnou trasu tramvaje, ale zatím
město neschválilo.
V Sedlci má podle přijaté změny v budoucnu na
nezastavěném území podél chystané trati vyrůst obytná čtvrť pro zhruba
5000 obyvatel. Záchytné parkoviště by mělo vzniknout na místě tramvajové
smyčky a konečné tramvaje. Parkovací kapacita má být přibližně 375
míst.
Změna územního plánu, zahrnující samotnou tramvajovou trať,
zatím schválena nebyla a stále je v projednávání. Trasa má měřit zhruba
4,8 kilometru a podle vedení města má ulehčit přepravu obyvatelům
Suchdola a studentům České zemědělské univerzity. V současnosti musí
využívat autobusy. Podle aktuálních průzkumů města využívá autobusy z
Prahy 6 do Suchdola zhruba 23.000 lidí denně a tramvaj by mohlo využívat
asi 30.000 cestujících.
Vedení města kolejovou dopravu považuje
za prioritní a podle před časem schválené koncepce chce do roku 2030
vybudovat, nebo začít připravovat stavbu téměř tří desítek tramvajových
tratí. Nyní je délka tramvajové sítě v Praze 142,4 kilometru. Asi
polovina tratí vede po vlastním tramvajovém tělese a ostatní jezdí po
silnicích společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů
cestujících.
Doplněno Stavbaweb:
Urbanistickou studii TT Podaba-Suchdol zpracoval ateliér D3A (Ing. arch. Jaroslav Zima, Ing. arch. Tomáš Prouza.
Studie navrhuje urbanistické řešení zástavby okolo nové tramvajové tratě
v oblasti mezi Kamýckou na severu, Podbabskými skálami na hraně údolím
Vltavy na východě, hranou Šáreckého a Lysolajského údolí na jihu a na
západě přichází ke stávající zástavbě v okolí ulice K Vinici. Jedná se
rozsáhlé území přes 250 tisíc m2. Studie navrhuje zástavbu i na Brandejsově náměstí a dále v okolí terminálu Výhledy.
studie ke stažení – pdf (70 MB)
Projekt na stránkách autorů, atelieru D3A najdete ZDE.
Kompletní informace včetně celé studie najdete na stránkách Městské části Suchdol ZDE.
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.