Původní představa investora byla utilitární výstavba servisní haly doplněná několika kancelářemi pro vlastní potřeby… Při zpracování studie jsme provokativně navrhli, aby se součástí areálu stalo i hlavní sídlo firmy se soustředěním všech činností pod jednou střechou. Nedokážu říci, zda nápad sloučení jednotlivých provozů nebo původní idea – jak to všechno má vypadat – zlomila investora pro výstavbu samostatné administrativní budovy, která je inspirovaná dynamikou autobusů (odkaz na hlavní činnost investora).
Investor: Viliam Turan – TURANCAR, Nitra
Architekt: Architektonická kancelária Csanda – Piterka, s. r. o., Nitra
Realizace klempířských prací z titanzinku RHEINZINK:
MAJA – klampiarstvo, s. r. o., Nové Zámky
Generální dodavatel stavby: DYNAMIK HOLDING, a.s., Nitra
Technické údaje: opláštění stěny: velkoformátové šablony
materiál: RHEINZINK- INTERIEUR blaugrau
plocha fasády: 180 m2
Realizace: 2012 – 2013
Původní představa investora o interiéru byla úplně jednoduchá… spíše žádná. Až v průběhu výstavby jsme dospěli do stádia nutnosti řešení interiéru architektem. Při definování priorit jsme mimo jiné určili nutnost zvýšení důrazu na vstupní část. Velmi výrazným prvkem recepce objektu – který navíc prolíná celou výškou stavby – je schodišťová stěna, s kterou jsme měli „skrytý“ záměr od začátku projektu.
Věděli jsme, že chceme použít kovový obklad, charakteristický určitou neopakovatelností a výjimečností. Volba padla od začátku na patinovaný titanzinkový plech, který umožnil řešení různých detailů a zejména v sobě nesl potenciál technické fasády s „duší“ (ruční zpracování jednotlivých částí). Firma RHEINZINK nám nabídla řešení v speciálním provedení pro vnitřní prostory – RHEINZINK INTERIEUR LINE. Výsledkem je krásná modrošedá stěna – velkoformátové šablony s nepravidelným rastrem se zabudovaným podsvícením. Titanzinková stěna celý objekt vertikálně propojuje a stává se tak pomyslnou poznávací značkou budovy, kterou vnímáme na každém podlaží. Samotné technické provedení bylo zvládnuto na velmi slušné úrovni. Díky tomu se podařilo vyrobit více zajímavých detailů: zabudované madlo v rámci stěny, zakomponované ukryté dveře na toalety, ukrytá dvířka pro hydrant a hasicí přístroje, atd.
podle podkladů společnosti Rheinzink
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.