Modrá je spojována s pocity čistoty, dobra a naděje. Bude symbolem změny, kterou v příštím roce svět v souvislosti hospodářskou situací očekává.
Praha 21. listopadu (ČTK) - Vliv na volbu barev nejen oděvů v šatníku, ale i interiéru má podle odborníků stav ekonomiky. V době jejího poklesu se lidé nejčastěji obklopují neutrálními barvami, naopak intenzivnější odstíny si vybírají ve chvílích, kdy si více věří. Barvou roku 2010 v domácnostech bude prý modrá, která má symbolizovat změnu, optimismus a nový začátek. Vyplývá to z informací, jež ČTK poskytl světový výrobce barev a nátěrových hmot AkzoNobel.
S jednou barvou zdí ani textilních a jiných doplňků na celý život už dnes nikdo nevystačí. Pokud někdo sleduje módu, mění alespoň částečně vzhled interiéru každý rok. Vydávat vysoké částky za nové zařízení lidé nemusí, často stačí obměna doplňků, závěsů na oknech, potahů sedací soupravy či židlí, polštářů, ubrusu na jídelním stole nebo stínítka lampy.
Fantazii se meze nekladou a vítané jsou doplňky vlastní výroby, které umožňují vytvořit originální zařízení bytu. Odborníci doporučují, aby lidé volili centrální barvu bytu neutrální, aby pak mohli flexibilně přidávat barvy podle potřeby a nálady.
Černá, bílá a šedá vévodí v interiérech podle Stephanie Kraneveldové z AkzoNobel při poklesu ekonomiky. "Na konci 20. století lidé volili převážně neutrální barvy. Jakmile opadl strach a nejistota panující kolem začátku nového tisíciletí, začali opět výrazně používat velmi živé barvy," uvedla Kraneveldová. V západní Evropě je podle ní nyní nejoblíbenější barvou decentní bílá, ve Spojených státech béžová a šedá, zatímco obyvatelé Asie preferují žlutou, růžovou a světle modrou.
Ústředním motivem příštího roku bude podle firmy AkzoNobel změna. "V roce 2010 budeme pozorovat příklon k barvám, které vyvolávají optimismus, pocit svěžesti, méně se budou vyskytovat tmavé odstíny," uvedl Nicki Barton, vedoucí designérského týmu. Dominantní bude prý modrá, která je v psychologii barev spojována s pocity čistoty, dobra a naděje. Bude symbolem změny, kterou v příštím roce svět v souvislosti hospodářskou situací očekává.
Modré tóny podle psychologů pomáhají odbourávat duševní napětí a stres, psychickou únavu a pocit vyčerpání. Zároveň dodávají energii a nabádají k novým začátkům. Tvrdí se o nich, že zlepšují schopnost komunikace a pomáhají navodit pocit důvěry. Výraznější pastelové tóny a křiklavé barevné kombinace se však na veletrzích příští rok asi ještě objevovat nebudou, na euforii v hospodářství je podle ekonomů ještě čas.
Zdroj: Zpráva ČTK z 21. 11. 2009
No to je ale hnus. Evidentně jde o harmonické souznění pravých vyznavačů investorské bezduchosti a architektonického neumětelství, ale kdo se…
Skvělá konverze! Bravo! Děkuji S pozdravem Ing. arch. Karel Doubner tel. (+420) 603 433 611
Skvělá konverze! Bravo! Děkuji S pozdravem Ing. arch. Karel Doubner tel. (+420) 603 433 611 Zbraslavská 35/7 CZ-159 00 Praha…
Třeba už ne, není v němčině ta páska?
Té knihovny je mi taky líto.