(ČTK) – V květnu začnou práce na prodloužení podchodu na pražském hlavním nádraží. Práce za 219,55 milionu korun provede sdružení firem Metrostav a Hochtief. Informovala o tom dnes Správa železnic. Podchody z centra směrem na Vinohrady a Žižkov by měly být otevřeny v srpnu příštího roku.
„Prodloužením severního podchodu za stávajícího 7. nástupiště dojde k podstatnému zkrácení docházkové vzdálenosti z hlavního nádraží na Žižkov a Vinohrady. Vyústění pěší trasy bude situováno do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu zajistí kromě schodiště také dvojice eskalátorů a výtah, takže bude zajištěný bezbariérový přístup,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Prodloužení podchodu je podle něj řešené tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště.
Práce budou zahrnovat také přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace. V prodlouženém podchodu se současně zřídí informační a orientační systém. Součástí stavby jsou také související úpravy trakčního vedení a doplnění komunikace a pěších ploch u výstupu z podchodu. U části cesty z podchodu se rovněž vybuduje oplocení a venkovní osvětlení.
Na stavbu podchodu v dalších letech naváže výměna informačního a orientačního systému v celé stanici a zrekonstruovány budou páté až sedmé nástupiště. Ty navíc budou doplněny o eskalátory. Vyměněny budou také podhledy ve všech třech podchodech, které budou sjednoceny s prodlouženým severním podchodem. Přístřešky z 90. let nahradí nové a jejich vzhled bude jednotný na celém hlavním nádraží.
Správa železnic na prodloužení podchodu z hlavního nádraží poprvé vyhlásila zakázku už loni v červnu. Počítala s propojením hlavního nádraží se Žižkovem a Vinohrady. Do tendru se jako jediné přihlásilo sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha, jehož nabídka byla o 74 procent vyšší než původně předpokládaných 700 milionů korun. V rámci současné zakázky se Správa rozhodla projekt rozdělit na části. Soutěž je tak zatím určena pouze pro podchod k Seifertově ulici, cena je proto nižší. Zároveň by to stavbu mělo ulehčit. Další části původně plánované zakázky budou následovat.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.